Tchibo deklaruje, że dba o środowisko na każdym etapie rozwoju firmy oraz sprzedawanych w sklepach produktów. W ramach ESG monitoruje i podejmuje działania od rolnictwa i metod produkcji kawy, poprzez transport towarów, wpływ emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez biura, magazyny, sklepy i palarnie kawy, a także drogi, jaką przebywają produkty po trafieniu do rąk konsumenta
– W Tchibo jesteśmy świadomi dużej odpowiedzialności jaka na nas spoczywa za świat, w którym żyjemy oraz za ludzi, z którymi współpracujemy. Dlatego zrównoważony rozwój odgrywa w naszej działalności kluczową rolę. Naszym celem jest sprawienie, by Tchibo stało się w 100% zrównoważoną firmą. Osiągnęliśmy już wiele, jednak mamy świadomość tego, że przed nami kolejne wyzwania, nad którymi pracujemy każdego dnia – mówi Gabriela Rutkowska-Bar, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa.
Tchibo wspiera między innymi projekty badawczo-rozwojowe poświęcone zrównoważonej uprawie kawy. Uczestniczy także w programach Biodiversity in Good Company i Textile Exchange, w ramach których wspólnie z innymi przedsiębiorstwami walczy o bioróżnorodność. Razem z WWF i innymi firmami szuka rozwiązań dla szczególnie zagrożonych projektów ochrony wód. Bierze udział w inicjatywie Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) i współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie, by opracować rozwiązania mające na celu wyeliminowanie niebezpiecznych substancji chemicznych w procesie produkcji ubrań i akcesoriów tekstylnych i skórzanych.
Tchibo Polska sprzedaje kawę z oznaczeniem Fairtrade. Fairtrade to system certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, zmieniającego sytuację producentów rolnych w krajach Ameryki Łacińskiej i Karaibów, Afryki, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.
Marka została również inicjatorem powstania programu WE, edukującego pracowników o ochronie ich praw w fabrykach w Bangladeszu, Kambodży, Chinach, Indiach, Birmie, Pakistanie, Turcji i Wietnamie. Zakłady te produkują odzież i tekstylia, a także biżuterię, elektronikę, meble, naczynia kuchenne oraz wyroby skórzane dla Tchibo i innych międzynarodowych klientów.
Zgodnie z założoną polityką zrównoważonego rozwoju, Tchibo stale ogranicza emisję CO2 na każdym etapie swojej działalności. Od 2021 r. palarnia kawy w Markach w 100% korzysta z certyfikowanej zielonej energii. W tym czasie zwiększono także częstotliwość transportu towarów pociągiem i tym samym zmniejszono udział transportu samochodowego w całym łańcuchu logistycznym. W przeliczeniu na ciężarówki to o 7 tys. mniej pojazdów. Dzięki temu udało się oszczędzić około 1 000 ton emisji CO2 w skali roku dla całej Grupy Tchibo.
Jako producent i sprzedawca odzieży w swoich sklepach, Tchibo dąży do zamknięcia cyklu dla tekstyliów i produkcji nowych materiałów ze starych. Wizja ta wymaga wielu innowacji w zakresie produkcji, sortowania i recyklingu odzieży oraz współpracy pomiędzy różnymi interesariuszami w całym łańcuchu wartości i cyklu życia produktu. Marka do produkcji swoich artykułów wykorzystuje między innymi Econyl – włókno powstałe z nylonowych odpadów, takich jak sieci rybackie, skrawki materiałów czy ścinki dywanów i wykładzin.
W 2019 r. nadano drugie życie aż pięciu tonom sieci rybackich. W 2021 r., w walce z odpadami marka wykorzystała także 134 mln plastikowych butelek do produkcji swojej odzieży, oszczędzając tym samym ekwiwalent 5500 ton CO2.
W 2022 r. Tchibo wprowadziło także produkcję tekstyliów z recyklingowanej bawełny. Produkty z tkanin z recyklingu można znaleźć niemal w każdej kolekcji. Aby pozyskać zrównoważone produkty, Tchibo dba o odpowiednią certyfikację. 88% produktów tekstylnych marki pochodzi z zakładów produkujących na mokro (wet-production) certyfikowanych w ramach programu Detox, powstałego z inicjatywy Greenpeace. Dodatkowo, 98% bawełnianych tekstyliów z oferty marki pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł, co gwarantują widoczne na opakowaniach odznaczenia takie jak Organic Cotton Standard, Global OrganicTextile Standard, Cotton Made In Africa.