Wydatki na reklamę internetową rosną. Allegro szybuje

Przychody Grupy Allegro z reklamy wyniosły w I półr. br. ponad 266 mln zł, czyli o 24% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%. Inwestycje w reklamę na Allegro rosną zatem trzy razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce

– Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej: wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, marki rozumieją, że dotarcie z efektywnym przekazem reklamowym do konsumentów jest teraz kluczowe. Coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media – mówi Marcin Bruś, group advertising director w Allegro.

– Dzięki danym behawioralnym 13,6 mln aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do  wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga – dodaje.

Allegro podaje, że przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się też uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki, aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. To marketplace’y najskuteczniej agregują popyt, dzięki odpowiedziom na potrzeby klientów: konkurencyjnym cenom, szerokiemu asortymentowi i wygodzie zamawiania.

– Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów, którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro. Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców – mówi Krzysztof Andrzejczak, advertising sales and business growth director w Allegro, opierając się na danych z raportu Atena Research&Consulting.

Wzrost wyników reklamowych Grupy Allegro wpisuje się w światowy trend dynamicznego wzrostu retail media. Jak szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM, wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12% udziału w wydatkach na reklamę cyfrową. Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 mld dolarów, co przekłada się na 18% światowych inwestycji w reklamę internetową.