PZU znalazło się w gronie najbardziej innowacyjnych firm, które zmieniają rzeczywistość w Polsce. Oferowana przez lidera branży ubezpieczeń aplikacja Skin Vision, wspierająca diagnostykę oraz wczesną wykrywalność raka skóry została doceniona w XII edycji konkursu „Innowatory Wprost 2022”
Każdego roku w Polsce odnotowuje się około 50-60 tys. nowych zachorowań na nowotwory skóry. Ich wykrywalność, szczególnie na wczesnych etapach rozwoju, jest zbyt mała, aby ograniczyć umieralność, która w naszym kraju w przypadku czerniaka jest o prawie 20 proc. wyższa niż w Unii Europejskiej. PZU, w trosce o życie i zdrowie Polaków oferuje SkinVision – innowacyjną, certyfikowaną medycznie aplikację na smartfony, która wspiera wczesną diagnostykę raka skóry i pozwala z dużą dokładnością (80-95 proc.) ocenić znamiona występujące na skórze na każdym etapie ich rozwoju.
– Stale monitorujemy ekosystem technologicznych rozwiązań zdrowotnych i wdrażamy najlepsze z nich, aby wspierać nasze szeroko zakrojone działania profilaktyczne. SkinVision wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI), aby ocenić każde znamię na skórze i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa. Aplikacja przeanalizowała już ponad 3,5 mln zdjęć, wykrywając 55 tys. zmian nowotworowych na całym świecie. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione w konkursie „Innowatory Wprost 2022”, a Grupa PZU po raz kolejny potwierdziła swoją pozycję lidera innowacji w zakresie ubezpieczeń – Tomasz Żelski, dyrektor ds. Digitalizacji PZU.
Projekt powstał przy współpracy z holenderską firmą SkinVision w ramach programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze start-upami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne.