PKN Orlen po fuzji z Grupą Lotos będzie zwiększać zaangażowanie w sponsoring polskiego sportu, wynika ze słów prezesa Daniela Obajtka
– Sport buduje biznes. Nie da się oderwać sportu od biznesu. Sport buduje rozpoznawalność biznesu, buduje pozycję na rynku – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej.
– Chcę powiedzieć, że nadal będziemy zaangażowani w sport. Sport dla nas jest bardzo ważnym elementem biznesu. W żadnym wypadku nie będziemy ograniczać środków związanych ze sportem. Będziemy jeszcze zdecydowanie bardziej inwestować w polski sport, który buduje wizerunek naszego kraju i naszej grupy – dodał prezes.
PKN Orlen podkreśla, że skala jego zaangażowania w sport w Polsce po połączeniu z Grupą Lotos to wsparcie dla blisko 90 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitetów. Dzięki fuzji wsparcie zostało rozszerzone m.in. na kolejnych utytułowanych zawodników oraz następców dzisiejszych mistrzów – utalentowane dzieci i młodzież.
Spółka od lat utrzymuje pozycję krajowego lidera wśród sponsorów sportu, kultury i inicjatyw społecznych. Kluczowym projektem koncernu jest wsparcie Roberta Kubicy oraz sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, który w 2021 r. przyniósł marce blisko 650 mln zł ekwiwalentu reklamowego, informuje PKN Orlen.
– Połączenie PKN Orlen i Grupy LOTOS tworzy nowe możliwości globalnej ekspozycji naszej marki. Ekwiwalent mediowy wynikający z zaangażowania obu firm w sponsoring w 2021 r. w Polsce i za granicą przekroczył 2 mld zł. To potencjał, który aktywnie wykorzystamy. Cieszę się, że do grona naszych partnerów dołączyły związki, kluby oraz zawodnicy, którzy budują polski sport i osiągają międzynarodowe sukcesy – powiedział Obajtek.
Fuzja otwiera drogę do uwolnienia wspólnego potencjału obu firm na polu budowy rozpoznawalności marki w kraju i za granicą. Do partnerów PKN Orlen dołączyli między innymi Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Narciarski oraz sportowcy indywidualni o uznanych i rozpoznawalnych na całym świecie markach – kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz, tenisista Hubert Hurkacz czy kajakarka Karolina Naja, wymienia spółka.
Jak wskazuje badanie Sponsoring Monitor pracowni ARC Rynek i Opinia, piłka nożna i skoki narciarskie to dwie najbardziej popularne dyscypliny w Polsce, śledzone kolejno przez 71 i 68 proc. Polaków. Zaangażowanie koncernu nie ogranicza się do sportu zawodowego. W 2021 r. PKN Orlen i Grupa Lotos swoimi programami objęły ponad 62 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Do projektów realizowanych przez największego sponsora w Polsce dołączą teraz rozpoznawalne i uznane marki, takie jak Narodowy Program Upowszechniania Tenisa – Rakiety Orlen czy Szukamy Następców Mistrza, skierowany do młodych skoczków narciarskich.