Biedronka zredukowała ślad węglowy o 45% w 4 lata

Sklep Biedronka

Biedronka opublikowała raport zrównoważonego rozwoju, za 2021 r. Sieć handlowa ograniczyła w ub.r. ślad węglowy o 45%, energię o ok. 15%, a zużycie wody o 13% w porównaniu do 2017 r. Przeznaczyła też łącznie 163,7 mln złotych na kampanie i projekty społeczne oraz 50 mln złotych na działalność Fundacji Biedronki

– Rozumiemy odpowiedzialność, którą przed nami stoi. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że w ten sposób razem możemy przyczyniać się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.

Wśród najważniejszych dokonań Biedronki w 2021 r. znalazły się m.in:

  • Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej, reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
  • Zaangażowanie się w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami, czego efektem była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
  • Całkowite wycofanie się ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
  • Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
  • Ograniczenie śladu węglowego o 45% w porównaniu do 2017 roku.
  • Łącznie 163,7 mln złotych przekazanych na kampanie i projekty społeczne, 50 mln złotych przekazanych na działalność Fundacji Biedronki.
  • Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.

Biedronka wskazuje, że podejmuje działania w 5 kluczowych obszarach, które zakładają realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych w ramach prowadzonej przez nią aktywności biznesowej.

Biedronka podkreśla też, że 55% Polaków deklaruje, iż jest ich głównym sklepem, w którym robią zakupy, a dla aż 77% Polaków miejscem, w którym zazwyczaj się zaopatrują. Z kolei 96% gospodarstw domowych przynajmniej raz zawitało do Biedronki w 2021 r. – To niesie za sobą dużą odpowiedzialność, którą Biedronka podejmuje angażując się w działania społeczne, a także płacąc w Polsce należne podatki. Sieć jest jednym z największych płatników podatku CIT, za rok 2021 zapłaciła ponad 0,7 mld zł do Skarbu Państwa – zaznacza Biedronka.