Warszawa, 26.08.2022 (ISBnews) – LiveChat Software odnotowało 36,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (kwiecień-czerwiec 2022) wobec 26,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 38,71 mln zł wobec 28,07 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 66,78 mln zł w I kw. r.obr. 2022/2023 wobec 48,91 mln zł rok wcześniej.
“To był dla nas bardzo mocny kwartał jeśli chodzi o wyniki finansowe, czy pozyskiwanie nowych klientów. Nasze produkty są wykorzystywane przez firmy, instytucje i urzędy z około 150 krajów i z praktycznie wszystkich branż. To przekłada się na dużą odporność na zawirowania gospodarcze, czy polityczne” – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla, że praktycznie całość przychodów generuje w dolarze amerykańskim. Dlatego, po zakończeniu kwartału, publikuje dane nt. szacunkowych przychodów w tej walucie. W tym ujęciu skonsolidowane przychody w I kwartale roku finansowego 2022/23 wyniosły 15,21 mln USD. Oznacza to wzrost o 16,8% w skali roku.
“Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) Spółki ze wszystkich jej produktów, na koniec czerwca 2022 roku wyniosła 4,82 mln USD. Oznacza to wzrost o 3,9% w stosunku do stanu na koniec marca 2022 i o 14,5% rok do roku” – czytamy dalej w komunikacie.
Na koniec I kwartału r.obr. 2022/2023 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36.823, a ChatBot 2.541. W momencie publikacji raportu kwartalnego produkt LiveChat miał już istotnie ponad 37 tys. klientów.
“Produkt LiveChat odpowiadał w I kwartale za ponad 92% przychodów grupy, ale bardzo dynamiczne wzrosty notują nowe produkty grupy. Przychody ChatBot wzrosły o ponad 65% rok do roku, a HelpDesk prawie podwoił przychody” – wskazano także.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kwartale 85%, marża operacyjna 58%, a marża netto 53,9%.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. I kw. r.obr. 2022/2023 wyniósł 35,86 mln zł wobec 26,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu “live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
(ISBnews)