Incuvo: Sprzedaż netto ‘Green Hell VR’ wyniosła łącznie 117 140 kopii do 30 czerwca

Warszawa, 12.08.2022 (ISBnews) – Gra “Green Hell VR” osiągnęła w okresie od 7 kwietnia do 30 czerwca 2022 roku sprzedaż netto (z uwzględnieniem zwrotów i reklamacji typu chargeback) na poziomie 117 140 kopii. Liczba ta uwzględnia łącznie ilość sprzedanych egzemplarzy na obu platformach, na których gra debiutowała w II kwartale – czyli Oculus Quest II oraz PC VR (Steam), podało Incuvo.

Spółka opublikowała wyniki za II kwartał 2022 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 14,6 mln zł (wzrost o 667% w stosunku do I kw. 2022), a skonsolidowane EBITDA wzrosła o 1160% do ponad 5,3 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł ponad 4,6 mln zł (wzrost o 1625% w stosunku do poprzedniego kwartału), podano.

“Biorąc pod uwagę ciepłe przyjęcie ‘Green Hell VR’ i wyniki finansowe w drugim kwartale roku, czujemy się pewnie stwierdzając, że obrana przez nas strategia rozwoju przynosi pozytywne efekty. Stawiając na specjalizację w zakresie technologii VR i używając naszych szerokich kompetencji oraz ciągle poszerzającego się know-how, zyskaliśmy mocną pozycję na rynku, adaptując znakomite tytuły do potrzeb entuzjastów VR” – skomentował CEO Incuvo Andrzej Wychowaniec, cytowany w komunikacie.

Obecnie w planach produkcyjnych Incuvo znajdują się dwa szeroko zakrojone projekty: “Green Hell VR” w wersji dla nowej technologii VR PlayStation (NGVR/PSVR2) oraz adaptacja VR jednego z IP z portfolio PCF Group. Spółka pracuje także nad projektem współfinansowanym ze środków unijnych, “Człowiek w rzeczywistości wirtualnej – opracowanie technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości”, na który otrzymała ponad 1 mln zł dofinansowania przyznanego przez NCBR. Drugi etap projektu, zakończony na początku bieżącego roku, zrealizowano i rozliczono zgodnie z przyjętym harmonogramem, podano także.

Incuvo istnieje od 2012 r. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji gier na urządzenia mobilne. Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcję gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. W grudniu 2021 r. Incuvo dołączyło do Grupy People Can Fly. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w styczniu 2021 r.

(ISBnews)