Google ponownie opóźnia zastąpienie plików cookie ze swojej przeglądarki internetowej. Firma twierdzi, że reklamodawcy potrzebują więcej czasu na dostosowanie się do nowej technologii
– Najbardziej spójną opinią jaką otrzymaliśmy jest ta, że potrzeba więcej czasu na ocenę i przetestowanie nowych technologii Privacy Sandbox przed wycofaniem plików cookie innych firm w Chrome. W tej sytuacji zamierzamy rozpocząć wycofywanie tych plików cookie w przeglądarce Chrome w drugiej połowie 2024 r. – napisał w poście Anthony Chavez, wiceprezes Google.
Ciasteczka (ang.: cookies), to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które strony internetowe dostarczają do przeglądarki odwiedzającego i towarzyszą mu, gdy dana osoba odwiedza inne strony. Z założenia są używane są w celu optymalizacji procesu korzystania ze stron WWW. Jednak bardzo chętnie korzystają z nich marketerzy i firmy reklamowe w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Praktyka ta napędzała ekosystem reklamy cyfrowej i jego zdolność do śledzenia użytkowników w wielu witrynach, aby pokazywać mu jak najbardziej trafne reklamy.
Decyzja Google o wycofaniu plików cookie jest echem posunięć firmy Apple, która wstrząsnęła rynkiem reklamy cyfrowej w zeszłym roku ograniczając dostęp reklamodawców do danych użytkowników w swoim systemie operacyjnym iOS.