Allegro: 45% Polaków wsparła akcję lub organizację pozarządową online w ostatnim roku

Warszawa, 29.11.2024 (ISBnews) – Niemal połowa Polaków wsparła akcję lub organizację pozarządową online (45%) w ciągu ostatniego roku, a 58% badanych ocenia, że możliwość pomocy online ułatwia angażowanie się w akcje charytatywne, wynika z raportu przygotowanego przez SW Research (październik 2024 r.) na zlecenie Allegro.  

“Nowe technologie już dawno stały się elementem naszej codzienności i wpływają na niemal każdy jej aspekt. Nic więc dziwnego, że także działania charytatywne przenoszą się do sieci. Według raportu przygotowanego przez SW Research (październik 2024 r.) na zlecenie Allegro niemal połowa badanych w ciągu ostatniego roku wsparła akcję lub organizację pozarządową online (45%), a blisko 6 osób z 10 (58%) ocenia, że możliwość pomocy online ułatwia angażowanie się w akcje charytatywne” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Najczęściej wskazywane powody zaangażowania się w pomoc online to satysfakcja związana ze wspierania potrzebujących (58%) oraz współczucie (56%). Nieco rzadziej (51%) respondenci wskazują, że chcieliby też otrzymać pomoc, gdyby sami znaleźli się w trudnej sytuacji. Osoby, które decydują się wesprzeć działania charytatywne, najczęściej przekazują datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami (56%). Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno – wsparcie osób chorych (48%), pomoc dzieciom (43%) oraz zwierzętom (34%), wymieniono w materiale.

“Najwięcej na akcje charytatywne na Allegro przeznaczają osoby mieszkające w dużych miastach powyżej 500 tys. (24%), średnio wydając 102 zł. Ponadto, 18% wartości transakcji na Allegro Charytatywni pochodzi od osób z mniejszych miejscowości (10-50 tys. mieszkańców), a tyle samo, czyli 18%, od osób zamieszkujących wsie. I choć na wsi średnia wartość wsparcia to 71 zł – to liczba zamówień jest tu największa (o 3% zamówień więcej niż w miastach)”- czytamy dalej.

Badani, którzy wsparli cele charytatywne, zostali zachęceni do tego przede wszystkim dzięki zaufaniu do marki Allegro (64%) oraz celowi pomocy (63%), a na oferty charytatywne na Allegro wydali średnio 80 zł, wskazano też w informacji.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)