Warszawa, 18.11.2024 (ISBnews) – Mex Polska odnotował 3,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I-III kw. 2024 r. wobec 4,07 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Na wysokość zysku netto w dużej mierze negatywny wpływ miało zastosowanie MSSF16. Bez uwzględnienia tego czynnika wyniósłby on 4,06 mln zł wobec 4,29 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Wstępne skonsolidowane przychody netto sięgnęły 79,57 mln zł wobec 73,36 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej wynosi szacunkowo 5,35 mln zł w porównaniu do 5,7 mln zł za analogiczny okres poprzedniego roku (spadek o 6,3%).
“Na koniec września Grupa odnotowała spadek zysku netto w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, co wynika głównie z zastosowania MSSF 16, który znacząco wpływa na naszą strukturę kosztową, a także aktywa i zobowiązania wynikające z umów najmu, traktowanych w bilansie jako zobowiązania leasingowe. Wdrożenie tego standardu ma szczególne znaczenie dla naszej branży, gdzie umowy najmu stanowią istotny element działalności operacyjnej. Po wyeliminowaniu wpływu MSSF16 szacujemy osiągnięcie 4,1 mln zł zysku netto, przy 4,3 mln rok wcześniej. Ten już niewielki spadek naszych wyników jest efektem intensyfikacji rozwoju. W omawianym okresie trzeciego kwartału podjęliśmy decyzję o dalszym rozwoju naszej Grupy, co wiązało się z otwarciem nowych lokali gastronomicznych. Rozwój ten, chociaż strategicznie korzystny i mający na celu zwiększenie długofalowo naszych przychodów i zysków, z oczywistego względu wiąże się również z początkowym obciążeniem wyniku. Dodatkowo musimy pamiętać, że każdy nowy lokal ma tzw. ścieżkę dojścia do progu rentowności, co w krótkim okresie też obciąża wynik finansowy całej Grupy” – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Aktualnie Grupa zarządza 53 lokalami, z czego w październiku uruchomione zostały 3 lokale. Kolejne otwarcia (Pizzanova oraz Chicas&Gorillas) planowane są na przełomie roku.
Ostateczne wyniki finansowe Grupy za III kw. 2024 r. zostaną opublikowane 27 listopada.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas oraz Spoko Taco. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
(ISBnews)