Brytyjski regulator zatwierdził przejęcie Thomas Cook przez Grupę eSky

Warszawa, 22.10.2024 (ISBnews) – Brytyjski regulator rynku (Civil Aviation Authority) zatwierdził transakcję przejęcia marki Thomas Cook przez Grupę eSky, podała spółka. W przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży w segmencie touroperatorskim na poziomie 1 mld zł.

“We wrześniu 2024 r. Grupa eSky informowała, że pod jej skrzydła przechodzi najstarsza marka turystyczna na świecie – Thomas Cook. Polski właściciel globalnej platformy podróży podpisał wówczas umowę o akwizycji z funduszem Fosun Tourism Group, która obejmowała nie tylko markę z ponad 180-letnią historią, ale i całą spółkę z siedzibą w Londynie. Na początku października transakcję ostatecznie zatwierdził brytyjski regulator rynku (Civil Aviation Authority)” – czytamy w komunikacie. 

“Dołączenie Thomas Cook do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w kierunku internetowego biura podróży. Naszą ambicją jest wejście w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej” – powiedział prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

Thomas Cook obecnie działa jako internetowe biuro podróży i w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych Lot+Hotel. Nowy model działalności firma obrała w 2020 roku, kiedy to wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. Aktualnie Thomas Cook prowadzi sprzedaż w Wielkiej Brytanii, gdzie marka cieszy się wysoką świadomością – wskaźnik ten wynosi 88%, podano także.

“Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie: już w tym roku będzie to rentowna firma, która bez dodatkowych inwestycji zdobyła zauważalny udział w bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym, a jej obroty sięgną niemal 115 mln funtów (prawie 600 mln zł) w tym roku. Pakiety Lot+Hotel świetnie sprawdzają się w realiach zachodnioeuropejskich, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupując wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, tamtejszych podróżników interesuje cena wyjazdu, standard i rodzaj zakwaterowania itp.” – dodał Habaj.

Sfinalizowana transakcja przejęcia oznacza początek integracji Thomas Cook do struktur Grupy eSky. Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky, co zwiększy dostępne opcje podróży i poprawi konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie dzięki efektowi skali eSky będzie mógł zaoferować swoim klientom jeszcze korzystniejsze oferty w ramach pakietów Wakacje i City Break, wymieniono także.

“W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać sprawdzona autorska technologia eSky, dzięki której uda się zoptymalizować koszty operacyjne Thomas Cook, zapewniając firmie przestrzeń do rentowności i dalszego wzrostu” – zaznaczono także. 

“Celem jest dalsza praca nad rentownością w 2025 roku, co będzie możliwe m.in. poprzez automatyzację procesów i poprawę marż w wyniku uruchomienia szerokiej gamy usług dodatkowych znanych klientom eSky. Co więcej, wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co pomoże w sposób wyraźny poprawić rentowność” – wskazał prezes Grupy eSky.

Szybki rozwój pakietów dynamicznych jest odpowiedzią internetowych biur podróży na rosnące wymagania konsumenta, który chce podróżować inaczej niż w ramach statycznej oferty touroperatorskiej, a jednocześnie mieć gwarancję bezpieczeństwa, wskazano w informacji. 

“Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej oferta jest w wyraźnym trendzie wzrostowym, a my jesteśmy w awangardzie tej zmiany: w 2024 roku obsłużymy około 100 tys. klientów jako touroperator, a obroty w tym obszarze mają sięgnąć niemal 185 mln zł, czyli wzrosną o 173% r/r” – powiedział Habaj.

W przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży w segmencie touroperatorskim na poziomie 1 mld zł przy liczbie klientów na poziomie około 300 tys., podsumowano w informacji.

Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% udziałów w akcjonariacie eSky.

(ISBnews)