Grupa BLIX przejąła Proxi.cloud; planuje poszerzenie usług o nowe branże, dalsze akwizycje

Warszawa, 21.10.2024 (ISBnews) – Grupa BLIX przejęła firmę technologiczną Proxi.cloud, dzięki czemu zyskała zaawansowane narzędzia geolokalizacyjne i możliwość precyzyjnego dotarcia do konsumentów i zamierza poszerzyć zakres swoich usług oraz obsługiwać już nie tylko sektor FMCG i retail, ale też kolejne branże w tym m.in. OTC, motoryzację czy telekomunikację, podała spółka. Grupa BLIX zapowiada dalsze kroki w obszarze M&A, poszukując podmiotów, które wzbogacą ofertę technologii i rozwiną produktowo Grupę.

“To strategiczny ruch, który otwiera przed nami nowe możliwości wykorzystania technologii geolokalizacji, sztucznej inteligencji oraz rozszerzenia zasięgu kampanii. Dzięki temu będziemy w stanie dotrzeć do każdego konsumenta podejmującego decyzje zakupowe w Polsce. To znacząco zwiększy efektywność naszych kampanii reklamowych. Widzimy w tym też potencjał wejścia na nowe rynki, takie jak motoryzacja, OTC czy telekomunikacja. A to poszerzy zakres oferowanych rozwiązań poza dotychczasowy core, którym są branże FMCG i retail” – powiedział CEO Grupy BLIX Tomasz Jabłoński, cytowany w komunikacie.

“Nasza strategia zakłada dalsze przejęcia w obszarze rozwiązań konsumenckich oraz technologii pomagających w codziennych, stacjonarnych zakupach. Widzimy dużo niezaadresowanych jeszcze obszarów, w których mamy nadzieję pojawić się właśnie dzięki akwizycjom. Celujemy w firmy w fazie skalowania, które osiągnęły już rentowność lub zamierzają przekroczyć break even point w najbliższych latach. Najważniejszy jest dla nas jednak zespół i lider projektu, gdyż wierzymy w to, że to człowiek, a nie produkt ma największą wartość” – dodał.

Proxi.cloud pozostanie operacyjnie niezależnym podmiotem. Spółki mają się wzajemnie uzupełniać przede wszystkim w obszarze technologii i docierania do konsumentów. Proxi.cloud wnosi zaawansowane narzędzia geolokalizacyjne i możliwość precyzyjnego dotarcia do konsumentów. Natomiast Grupa BLIX dostarcza bogate doświadczenie w obszarze marketingu natywnego i szerokie zasięgi. W efekcie transakcja ta przyniesie większą efektywność kampanii drive to store, co pozwoli klientom uzyskać jeszcze lepsze wyniki, podano także.

“Udało nam się zwiększać biznes średnio o 65% rocznie, co stworzyło naszemu byłemu już inwestorowi dobre warunki do wyjścia z inwestycji. Wiemy jednak, że utrzymanie dynamiki w kolejnych latach będzie wymagało od nas jeszcze lepszego działania. Dlatego zależało nam na znalezieniu inwestora strategicznego, który jest tam, gdzie my chcemy być. Patrząc na wieloletnią historię sukcesów Grupy BLIX, widzimy w niej świetnego partnera, który pozwoli nam przyspieszyć rozwój […] Jesteśmy jej partnerem technologicznym i pracujemy razem już od ponad 7 lat. Dobrze się znamy na poziomie zespołów operacyjnych i zarządu. Do tego podzielamy te same wizje rozwoju obu biznesów” – skomentował CEO Proxi.cloud Mateusz Chołuj.

“Świetnie uzupełniamy Grupę BLIX kompetencjami i procesami wykorzystania danych o użytkownikach – zarówno w zakresie analityki, aktywacji jak i pomiaru skuteczności działań marketingowych. Grupa BLIX zbudowała pozycję lidera rynku dzięki wyjątkowemu skupieniu na potrzebach marketerów marek masowych. Taki wgląd w rynek okaże się nieoceniony przy dalszym rozwoju oferty Proxi.cloud i znajdowaniu nowych okazji” – dodał.

Zarząd BLIX-a w krótkim okresie zamierza pomóc Proxi.cloud w realizacji przyjętej strategii wzrostu, zacieśniając współpracę w obszarze opomiarowania efektów kampanii reklamowych oraz otwarcia nowych kanałów sprzedaży. W dłuższej perspektywie inwestor planuje rozwój nowych produktów w obszarze rozwiązywania problemów branży w targetowaniu kampanii marketingowych, wskazano w materiale.

“Przestrzeń do współpracy jest – w naszej opinii – bardzo szeroka. Na ten moment chcemy skupić się na optymalizacji procesów i wsparciu nowego zespołu w poznaniu kultury naszej grupy. Przyjęta przez Proxi.cloud strategia wzrostu jest przemyślana i ma duże szanse na powodzenie. Dzięki zaawansowanej technologii nabytej spółki, połączonej z jakością obsługi klienta, z jakiej znany jest BLIX, będziemy mogli zapewnić optymalne narzędzie do tworzenia i pomiaru geotargetowanych kampanii reklamowych” – powiedział Jabłoński.

Grupa BLIX (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. Obecnie Grupa BLIX posiada trzy popularne aplikacje zakupowe w Polsce – agregującą gazetki promocyjne BLIX, inteligentny skaner produktów Zdrowe Zakupy i Qpony, które łącznie mają ponad 10 mln użytkowników. Grupa posiada również aplikacje BLIX Romania oraz BLIX Ukraine.

Proxi.cloud łączy online z offline od 2017 roku, pomagając marketerom mierzyć i zwiększać efektywność swoich działań oraz pozyskiwać cenne insighty nt. konsumentów i konkurencji. Spółka jest twórcą technologii lokalizacyjnej, pozwalającej na monitoring zachowań w świecie rzeczywistym 8 mln użytkowników i ruchu w 200 tys. lokalizacji w Polsce. Technologia Proxi.cloud pozwala kierować reklamy do konsumentów na podstawie tego, jakie miejsca, kiedy i jak często odwiedzają, a także mierzyć ruch w sklepach stacjonarnych wygenerowany przez kampanie reklamowe. 

(ISBnews)