PKP Cargo zamierza złożyć wniosek o wypłatę do 100 mln zł świadczeń z FGŚP

Warszawa, 18.10.2024 (ISBnews) – PKP Cargo w restrukturyzacji zdecydowało o złożeniu wniosku o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP), podała spółka. Wartość wnioskowanych do FGŚP świadczeń nie przekroczy 100 mln zł i pokryje ok. 65% zobowiązań spółki w stosunku do pracowników z tytułu wypłaty świadczeń wynikających z rozwiązania umowy w ramach zwolnień grupowych.

“W związku z trudną sytuację finansową spółki zarząd podjął decyzję o wstrzymaniu wypłaty świadczeń pieniężnych wynikających z art. 8 Ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników oraz ekwiwalentów za niewykorzystany urlop wypoczynkowy i w tej sytuacji skorzystaniu ze świadczeń finansowych wypłacanych ze środków FGŚP zgodnie z Ustawą z dnia 13 lipca 2006 roku o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy” – czytamy w komunikacie.

Zwolnieniami grupowymi objętych zostało 2 515 pracowników, a szacowane koszty wynikające ze zwolnień grupowych (bez ekwiwalentów za urlop) zostały ustalone na ok 113,25 mln zł, podano także.

Wartość wnioskowanych do FGŚP świadczeń nie przekroczy 100 mln zł. Świadczenie z FGŚP pokryje ok. 65% zobowiązań spółki w stosunku do pracowników z tytułu wypłaty świadczeń wynikających z rozwiązania umowy w ramach zwolnień grupowych. W ramach wniosku o wypłatę świadczeń z FGŚP spółka uwzględnia także roszczenia pracownicze z tytułu niewypłaconych ekwiwalentów za urlop wypoczynkowy w kwocie maks. 25 mln zł, czytamy dalej.

Środki pozyskane w ramach FGŚP podlegają zwrotowi. Warunki spłaty są ustalane indywidualnie po uzyskaniu środków finansowych, zaznaczyło PKP Cargo.

W ramach optymalizacji zatrudnienia zatrudnienie w spółce uległo zmniejszeniu łącznie o 3 759 pracowników.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.

(ISBnews)