Text miał wstępnie 7,04 mln USD miesięcznych powt. przychodów na koniec września

Warszawa, 02.10.2024 (ISBnews) – Szacowana wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) Grupy Text ze wszystkich produktów wyniosła 7,04 mln USD na koniec września 2024 r. Oznacza to wzrost o 8,8% r/r i o spadek o 0,4% w stosunku do stanu na 30 czerwca 2024 r., podała spółka.

W II kwartale roku finansowego 2024/2025 (lipiec – wrzesień 2024) wartość otrzymanych płatności wyniosła 22,84 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 14,9% w skali roku i 1% w stosunku do poprzednich trzech miesięcy, podano także.

“Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania optymalizujące strukturę cenową oferty i wykorzystania produktu LiveChat przez klientów, przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn). Działania optymalizacyjne będą kontynuowane w kolejnych kwartałach, lecz ich zakładany wpływ na wskaźniki operacyjne będzie mniejszy” – czytamy w komunikacie.

“Na koniec września 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję – tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 173,9 USD wobec 170,7 USD na koniec czerwca 2024 roku i 156,7 USD przed rokiem. ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 148,1 USD wobec 146,2 USD na koniec czerwca 2024 r. i 126,6 USD przed rokiem. ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 191,1 USD wobec 172 USD na koniec czerwca 2024 r. i 137,7 USD przed rokiem” – czytamy również.

Na koniec II kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 435. Na koniec września liczba klientów ChatBot wyniosła 2 962, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1 224, podano w materiale.

Przychody wynikające z projektu komercjalizacji Platformy Text (API as a Service), rozpoczętego w poprzednim kwartale, wzrosły o 16% do 59 tys. USD, podano także.

Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu “live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)