Grupa Żabka spodziewa się rentowności sprzedaży powyżej 12,4% w 2024 r.

Warszawa, 02.10.2024 (ISBnews) – Grupa Żabka spodziewa się rentowności sprzedaży powyżej 12,4% w 2024 r., poinformowała CFO Grupy Żabka Marta Wrochna-Łastowska. 

“W 2023 r. osiągnęliśmy 22,3 mld zł sprzedaży do klientów końcowych (to nie są przychody ze sprzedaży) wobec 18,3 mld w 2022 r. Lfl o ponad 10,3% w I poł. 20224 r. do 12,893 mld zł. Mieliśmy 1,4 mld zł EBITDA w I poł. 2024 wobec 1,048 mld zł I poł. 2023 […] Patrząc na rentowność sprzedaży w pierwszej połowie br., to należy się spodziewać, że za cały rok będzie powyżej 12,4%, którą mieliśmy w 2023 r.” – powiedziała Wrochna-Łastowska podczas wideokonferencji.

Wcześniej Grupa Żabka informowała, że liczy na wzrost sprzedaży LFL o 7,5-9% i otwarcie ok. 1 100 sklepów w 2024 r. Grupa Żabka ma określoną strategię działań opartą na trzech filarach: (i) otwieraniu nowych sklepów w Polsce i Rumunii, (ii) zwiększaniu sprzedaży porównywalnej (LFL), częstotliwości wizyt klientów i wartości koszyka oraz (iii) zapewnieniu dalszego wzrostu sprzedaży oferty cyfrowej. Grupa Żabka dąży ponadto do osiągnięcia od średniego do wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu tego wskaźnika w perspektywie średnioterminowej. W obszarze oferty opartej o rozwiązania cyfrowe Grupa Żabka planuje do 2028 r. pięciokrotnie zwiększyć sprzedaż do klientów końcowych w stosunku do poziomu z 2023 r. oraz osiągnąć dodatni skorygowany wynik EBITDA z tej działalności w 2024 r.

Grupa Żabka zakłada wzrost skorygowanej marży EBITDA. W perspektywie średnioterminowej ma ona dążyć do górnej granicy przedziału 12-13%. Spółka przewiduje przyspieszenie poprawy marży w perspektywie krótkoterminowej, wynikające z normalizacji kosztów energii oraz rosnącego efektu skali. Grupa Żabka spodziewa się poprawy marży skorygowanego zysku netto w średnim terminie, tj. do poziomu ok. 4,5%, dzięki obniżeniu stóp oprocentowania zadłużenia i poprawie efektywności podatkowej, wskazano również.

Grupa Żabka ogłosiła wczoraj plan przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej (IPO) bez emisji nowych akcji oraz plan debiutu na GPW, który – według harmonogramu z prospektu – miałby nastąpić 17 października (lub około tej daty). CVC zadeklarowało, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki. 

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.

(ISBnews)