Esotiq&Henderson miał 6,13 mln zł zysku netto, 17,4 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2024 r.

Warszawa, 30.09.2024 (ISBnews) – Esotiq&Henderson odnotował 6,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 1,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 8,34 mln zł wobec 5,26 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wzrosła o 35% r/r do 17,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 135,61 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 122,21 mln zł rok wcześniej.

“Grupa Esotiq & Henderson, lider w branży ekskluzywnej bielizny, odnotowała w I półroczu 2024 roku imponujące wyniki finansowe, w tym rekordowy wynik II kwartału w historii spółki. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 135,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11% r/r. Zysk brutto na sprzedaży osiągnął 94,2 mln zł (wzrost o 17% r/r), przy marży brutto na poziomie 69%, wyższej o 3 pkt proc. EBITDA wzrosła o 35% r/r do 17,4 mln zł, a EBIT o 59% do 8,3 mln zł. Zysk netto wzrósł pięciokrotnie, osiągając 6,1 mln zł (+393% r/r)” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Na wynik spółki Esotiq & Henderson w analizowanym okresie znacząco wpłynęła dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa. W I półroczu 2024 roku przychody z e-commerce osiągnęły 30 mln zł, co oznacza wzrost o 27% r/r. W samym II kwartale sprzedaż online wzrosła o imponujące 57% r/r, osiągając 15 mln zł. Intensyfikacja działań związanych z aplikacją mobilną przynosi również wyraźne korzyści – w II kwartale aplikację pobrano blisko 70 tys. razy, co przyczyniło się do osiągnięcia blisko 400 tys. pobrań na koniec czerwca 2024 roku, podano także.

“Tak znakomite wyniki to efekt naszej skutecznej polityki sprzedażowej skoncentrowanej na sprzedaży najnowszej, atrakcyjnej handlowo kolekcji. Dużym powodzeniem u naszych klientek cieszyła się zaproponowana w tym okresie linia kostiumów kąpielowych powstała przy współpracy z Marceliną Zawadzką. Zoptymalizowana struktura zapasów umożliwiła nam utrzymanie wysokiej marży brutto na sprzedaży, którą konsekwentnie umacniamy – w samym II kwartale 2024 roku marża brutto wyniosła aż 73%. Esotiq Club, który na koniec czerwca 2024 roku liczył 1,5 mln lojalnych klientów, wspiera maksymalizację sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji” – powiedziała członek zarządu Diana Okular, cytowana w materiale.

Na koniec czerwca 2024 roku spółka posiadała zapasy o wartości 73,2 mln zł, co zapewnia pełne zabezpieczenie na nadchodzące sezony. Struktura stoku jest optymalna, dominują w nim wysokomarżowe, nowe kolekcje. Spółka zabezpieczyła się również przed ewentualnymi opóźnieniami dostaw, co daje gwarancję płynności operacyjnej, czytamy dalej.

“W perspektywie II połowy roku spółka spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w najgorętszym okresie handlowym, czyli w IV kwartale 2024 roku. Tradycyjny wzrost popytu połączony z aktywnością promocyjną Esotiq & Henderson stwarza szansę na generowanie dobrych wyników” – podano także.

Spółka na koniec czerwca 2024 roku zarządzała siecią 287 salonów, z czego 72 to salony własne, a 215 to sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 17 945 m2

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 6,19 mln zł wobec 2,13 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)