Cloud Technologies miało 3,7 mln zł zysku netto, 6,9 mln zł skoryg. zysku EBITDA w II kw.

Warszawa, 16.09.2024 (ISBnews) – Cloud Technologies odnotowało 3,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 1,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 3,12 mln zł wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 6,9 mln zł wobec 7,22 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,98 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 14,51 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2024 r. spółka miała 6,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22,96 mln zł w porównaniu z 28,45 mln zł rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 13,63 mln zł wobec 13,54 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“W I półroczu 2024 r. wskaźnik EBITDA osiągnął 13,6 mln zł, a marżowość EBITDA osiągnęła aż 59,4%, wobec 47,6% w analogicznym okresie 2023 roku. Raportowany okres to najlepsze w historii spółki I poł. pod względem sprzedaży danych – przychody wyniosły 22,7 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

“Konsekwentnie umacniamy naszą rynkową pozycję wiodącego, globalnego dostawcy danych. Mimo bardzo wysokiej bazy z 2023 roku ponownie zwiększyliśmy sprzedaż danych, a drugi kwartał 2024 roku to najlepszy pod tym względem Q2 w historii Grupy. Skoncentrowanie się na sprzedaży danych i ograniczenie pozostałej działalności pozwoliło nam poprawić marżę EBITDA. W pierwszym półroczu wyniosła ona rekordowe 59,4%” – skomentował prezes Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 5,68 mln zł wobec 5,17 mln zł zysku rok wcześniej.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.

(ISBnews)