Unity Group zmienia nazwę na Univio, przygotowując się do kolejnych przejęć

Warszawa, 16.09.2024 (ISBnews) – Unity Group ogłosiło zmianę nazwy na Univio. Zmiana nazwy jest elementem strategii zagranicznej ekspansji firmy, obecnie skoncentrowanej na rynku DACH, a w przyszłości także na innych rynkach europejskich, podała spółka.

Konsolidacja marek pod nową nazwą przygotowuje spółkę na kolejne przejęcia i dalszy rozwój w perspektywicznych obszarach, podano.

“Decyzja o zmianie nazwy jest ważnym elementem naszej strategii, mającym na celu nie tylko zabezpieczenie marki na rynkach zagranicznych, ale także przygotowanie spółki na kolejne kroki w obszarze M&A. Nowa nazwa to symbol nowej siły, odzwierciedlający nasze ambicje dynamicznego rozwoju firmy w najbliższych latach oraz otwarcia na nowe możliwości” – powiedział jeden z założycieli i CEO Univio (wcześniej Unity Group) Grzegorz Kuczyński, cytowany w komunikacie.

Pod nową nazwą firma koncentruje się na pełnej integracji dołączonych w ostatnich latach spółek i zespołów, takich jak Global4Net i AllWins, co umożliwi jeszcze efektywniejsze wykorzystanie zasobów i synergii wewnątrz organizacji. Konsolidacja marek pod nowym brandem Univio to naturalny krok w procesie budowania spójnej struktury, która pozwoli firmie lepiej dostosować się do specyfiki perspektywicznych rynków, zabezpieczyć markę i zminimalizować potencjalne ryzyka dla dynamicznego rozwoju firmy, podkreślono w materiale.

“Skupiamy się na rozwoju organicznym, który pozostaje priorytetem w strategii firmy. Obejmuje to zarówno doskonalenie istniejących kompetencji, jak i rozszerzenie portfolio usług, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Równocześnie firma chce nadal aktywnie działać w obszarze fuzji i przejęć, identyfikując i integrując wartościowe podmioty, które mogą wzmocnić jej pozycję na rynku. Połączenie rozwoju organicznego z inwestycjami kapitałowymi pozwoli Univio na skalowanie działalności, wprowadzanie innowacji oraz budowanie swojej pozycji jako lidera cyfrowej transformacji handlu na rynkach europejskich” – podkreślił jeden z założycieli Univio Marek Lose.

Zmiana nazwy na Univio jest istotnym krokiem w obszarze międzynarodowej ekspansji firmy, obecnie skupionym w szczególności na rynku DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), a w przyszłości obejmującym także inne regiony europejskie, zapowiedziano w informacji.

“Univio to marka, która pozwoli nam na dynamiczny wzrost na rynkach zagranicznych, gdzie widzimy znaczne możliwości rozwoju. Nowa nazwa umożliwi nam stworzenie trwałej rozpoznawalności firmy poza Polską – będzie elementem wspierającym budowanie biznesu i współpracę z międzynarodowymi klientami oraz partnerami” – wskazał managing partner Univio, odpowiedzialny za rozwój zagraniczny, Dominik Janes.

Firma planuje nie tylko wzmocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych, ale również rozwijać strategiczne partnerstwa, które są kluczowe dla dalszego wzrostu.

“Kładziemy duży nacisk na współpracę z wiodącymi partnerami technologicznymi i biznesowymi, co pozwoli nam jeszcze bardziej zintegrować naszą ofertę i dostarczać kompleksowe rozwiązania dla klientów w Europie. Obecnie pracujemy już nad ciekawymi projektami wspólnie z partnerami zagranicznymi i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania” – dodał Janes.

Partnerzy zarządzający Univio dostrzegają ogromny potencjał w działaniach zagranicznych i są przekonani, że rynek znacząco przyspieszy w przyszłym roku.

“W związku z tym, już teraz podejmowane są kroki, aby przygotować się na te zmiany i zabezpieczyć markę. Dlatego podjęto decyzję o konsolidacji brandów oraz zastrzeżeniu nowej nazwy firmy na rynku europejskim. Dzięki temu organizacja jest w pełni przygotowywana do dalszej dynamicznej ekspansji” – podsumowano w komunikacie.

Univio (wcześniej Unity Group) od 1997 roku wdraża rozwiązania w zakresie cyfrowej transformacji handlu. Univio to interdyscyplinarny zespół ekspertów, realizujący projekty transformacji cyfrowej dla wiodących marek, takich jak m.in: RTV Euro AGD, Leroy Merlin, Nestle, McDonald’s, SIG, Swiss Re, Generali, Volkswagen Group Polska, Gemini Poland, OnniBus, GATX, Wittchen, Meble Forte, Domiporta, MyBenefit, LPP i wiele innych.

(ISBnews)