Kino Polska TV oczekuje dobrego obłożenia reklamowego w sezonowym szczycie TV

Warszawa, 06.09.2024 (ISBnews) – Grupa Kino Polska TV oczekuje uzyskania dobrego obłożenia reklamowego w optymistycznie zapowiadającym się sezonowym szczycie telewizyjnym w II półroczu, poinformował członek zarządu Erwan Luherne.

“Mamy 3 filary wzrostu – maksymalizację przychodów reklam z kanałów w Polsce, gdzie nadal też jest sporo miejsca, by optymalizować. Udowodniliśmy, że nasza nowa strategia pozycjonowania kanałów jest skuteczna i będziemy ją kontynuować, a nawet przyspieszać. Kanały Filmbox to cale portfolio oferujące bardzo ciekawy kontent i tu chcemy rozszerzać dystrybucję przez partnerów biznesowych. II półrocze to tradycyjny szczyt sezonu w branży TV i reklamy. Podchodzimy optymistycznie do uzyskania dobrego obłożenia reklamowego w tym okresie. Pracujemy nad takimi treściami, aby utrzymać dobre wyniki z reklam” – powiedział Luherne podczas wideokonferencji.

Członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Woźnicka dodała, że grupa oczekuje utrzymania trendu zyskowności przez kanał Zoom TV, osiągniętej w I półroczu.

“Podejmujemy działania, aby zwiększyć rentowność tego kanału. W kwestii wygasającej pod koniec przyszłego roku koncesji – badamy wszystkie scenariusze, wszystkie opcje są obecnie otwarte, żadna decyzja nie została podjęta. Za parę miesięcy zobaczymy, teraz zapewniamy kanałowi dobre treści, aby uzyskać jak najlepsze wskaźniki” – powiedział też Luherne.

W jego ocenie, aktualny poziom widowni Zoom TV pozwala zachować rentowność.

“Chcemy przynajmniej utrzymać taką widownię, ale niewiele brakuje do 1% oglądalności i docelowo 0,9-1% wydaje się osiągalne, ale trzeba konsekwentnie realizować strategię repozycjonowania” – dodał.

Woźnicka wskazała z kolei, że planowane połączenie spółki matki ze Stopklatką ma przynieść ograniczenie procesów administracyjnych i znalezienie synergii w kosztach niebezpośrednich.

“Występujemy jako grupa w rozmowach z dostawcami, ale to, co chcemy osiągnąć, to lepszy przepływ operacyjny i oszczędności kosztowe, a także optymalizacje podatkowe” – wymieniła członek zarządu.

W kwestii spadku przychodów na rynku czeskim zarząd Grupy Kino Polska wskazał, że bardzo konkurencyjny rynek.

“Mimo to uzyskujemy tam całkiem niezły poziom dystrybucji i wspólne zdolności z Canal+ dają lewar do lepszego pozycjonowania naszych kanałów w Czechach” – stwierdził Luherne.

Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)