XTB wprowadza dwuskładnikowe uwierzytelnianie, szykuje kolejne innowacje produktowe

Warszawa, 29.08.2024 (ISBnews) – XTB wzmacnia bezpieczeństwo kont swoich klientów poprzez wprowadzenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA), podała spółka. Aktualizacja zwiększa poziom ochrony środków inwestorów i przygotowuje XTB do kolejnych innowacji produktowych.

“Wprowadzenie 2FA to jeden z elementów tegorocznego planu produktowego XTB, zwiększający bezpieczeństwo użytkowników i przygotowujący platformę do wdrożenia wirtualnego portfela z kartą wielowalutową. Włączenie tej funkcji dla polskich klientów zaplanowano na kilka etapów, które łącznie potrwają cztery tygodnie. Polska jest pierwszym rynkiem, na którym wdrożono dwuskładnikowe uwierzytelnianie logowania. Do końca października ta funkcjonalność będzie uruchamiana na wszystkich pozostałych rynkach XTB” – czytamy w komunikacie.

“Bezpieczeństwo środków naszych użytkowników jest priorytetem, dlatego wprowadzenie 2FA było kluczowym elementem do realizacji naszego planu produktowego na 2024 rok. Ta funkcja otwiera drogę do kolejnych wdrożeń, które przybliżają nas do celu jakim jest stworzenie aplikacji do zarządzania finansami, która będzie pierwszym wyborem dla klientów w Europie” – powiedział prezes Omar Arnaout, cytowany w komunikacie.

Logowanie z użyciem 2FA na platformie i w aplikacji XTB będzie odbywać się przy wykorzystaniu wiadomości SMS. Jednorazowe hasło dostępu zostanie wysłane po tym, jak użytkownik poprawnie zaloguje się na swoje konto przy użyciu e-maila oraz hasła. Użytkownicy będą mogli pominąć tę opcję, jeśli dodadzą urządzenie, z którego się logują, do listy zaufanych. Na takiej liście będzie można posiadać maksymalnie 10 urządzeń, wyjaśniono w materiale.

“Ostatnie miesiące 2024 roku zapowiadają się niezwykle intensywne. Polscy klienci mogą spodziewać się jeszcze dwóch wyczekiwanych nowości – wirtualnego portfela z kartą wielowalutową oraz dostępu do konta emerytalnego IKE. Ponadto, już za kilka tygodni wystartuje nasza jesienna kampania promocyjna z udziałem nowego ambasadora” – zapowiedział Arnaout.

Jak podkreśla XTB, intensywne rozszerzanie oferty XTB w połączeniu ze sprzyjającą sytuacją rynkową pozytywnie wpływa na wyniki spółki. W pierwszym półroczu 2024 roku XTB pozyskało ponad 232 tys. nowych klientów. Natomiast zysk netto polskiego fintechu w tym czasie przekroczył 463 mln zł.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)