Grupa CCC powołała Komitet Strategii i Rozwoju, na czele stanął prezes Authentic Brands

Warszawa, 29.08.2024 (ISBnews) – Grupa CCC powołała Komitet Strategii i Rozwoju – ciała doradczego dla zarządu, którego celem jest stworzenie zaplecza eksperckiego służącego wypracowaniu zmodyfikowanej strategii, wspieraniu tworzenia koncepcji biznesowych oraz przygotowania we współpracy z zarządem kierunków międzynarodowego rozwoju Grupy CCC, podała spółka. Na czele Komitetu stanął Jamie Salter – prezes Authentic Brands Group.

“Jestem przekonany, że wsparcie najlepszych ekspertów na świecie, z wieloletnim doświadczeniem oraz sukcesami w budowaniu innowacyjnych koncepcji biznesowych, pozwoli nam działać jeszcze skuteczniej. Naszym celem jest szybkie dostosowywanie strategii biznesowej do bieżących trendów i zmieniającego się otoczenia biznesowego, co przełoży się na dalszy dynamiczny rozwój” – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Authentic Brands Group. Znaleźliśmy idealnego partnera biznesowego, z którym bardzo dobrze się rozumiemy i chcemy się wspólnie rozwijać. Po nieco ponad roku współpracy zawarliśmy już 12 umów licencyjnych, a tylko w najbliższym czasie podpiszemy 4 kolejne. W zaledwie rok sprzedaliśmy w Grupie CCC ponad 2 mln produktów marek należących do Authentic, z czego zdecydowaną większość stanowi Reebok. Marka Reebok została fenomenalnie przyjęta przez naszych klientów – w sierpniu br. jej udział w sprzedaży szyldu CCC stanowi już blisko 10%, co oznacza 5-krotny wzrost rok do roku. Marki Authentic w portfolio Grupy to nie tylko wysokie zainteresowanie klientów przekładające się na dobrą sprzedaż, ale przede wszystkim świetne marże handlowe – na produktach marek Authentic wynosi ona w szyldzie CCC 74%, co jest wynikiem niespotykanym. Wciąż widzimy w tej współpracy duży potencjał. Następnym ważnym krokiem będzie segmentacja produktów. Nadal chcemy też rozszerzać współpracę o kolejne kategorie produktowe. Jamie Salter posiada głębokie zrozumienie modelu biznesowego Grupy CCC i bez wątpienia będzie wspierać nasz dalszy rozwój swoją wiedzą i doświadczeniem. Objęcie przez Jamie’go roli przewodniczącego Komitetu jest wyjątkowym krokiem w rozwoju naszej dalszej współpracy” – dodał.

Spółka podkreśliła, że dzięki ogłoszonej ponad rok temu współpracy z Authentic, Grupa CCC sukcesywnie rozbudowuje swoje portfolio o globalnie rozpoznawalne i wysokomarżowe marki licencyjne. Z kolei Authentic, za sprawą współpracy z Grupą CCC, rozwinęło swoją działalność na dużą skalę w perspektywicznym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Obie firmy planują dalsze zacieśnianie relacji biznesowych.

“Jestem zaszczycony zaproszeniem do objęcia stanowiska przewodniczącego Komitetu Strategii i Rozwoju przy zarządzie Grupy CCC, który wspierać będzie dalszy rozwój Grupy, jako niekwestionowanego lidera rynku obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, o wysokiej renomie i silnym zaufaniu wśród inwestorów. CCC to kluczowy dla nas partner w realizacji strategii ekspansji w Europie, cieszę się, że wspólnie zbudowaliśmy solidną podstawę dla dalszego rozwoju” – powiedział Salter.

Jamie Salter to założyciel, przewodniczący oraz prezes Authentic Brands Group – spółki założonej w 2010 roku. Jest też współzałożycielem firmy Ride, Inc. – dystrybutora snowboardów, współzałożył Hilco Consumer Capital – firmę private equity inwestującą w detalistów, hurtowników i producentów produktów konsumenckich.

Authentic Brands Group (Authentic) to jeden z największych licencjodawców na świecie. Firma łączy marki ze świata sportu, stylu życia, rozrywki i mediów z partnerami. Obecnie spółka jest właścicielem ponad 50 marek, które generują rocznie blisko 30 mld USD sprzedaży detalicznej globalnie i są obecne w ponad 150 krajach.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).

(ISBnews)