Orlen przyjął nową politykę sponsoringową, lepiej łączącą się ze strategią

Warszawa, 22.08.2024 (ISBnews) – Orlen pracuje nad wypowiedzeniem niektórych istotnych umów sponsoringowych i jednocześnie przygotował nową politykę w tym obszarze, która będzie lepiej wspierała cele biznesowe Grupy, poinformował prezes Ireneusz Fąfara.

“W tym roku wydamy na sponsoring prawie 700 mln zł i w większości decyzje co do wydania tych pieniędzy były podjęte w pierwszym miesiącu tego roku. Nasze możliwości zmian są niezwykle ograniczone. […] Jesteśmy w trakcie wypowiadania kilku istotnych umów – niestety, nie mogę powiedzieć, jakich […], były to umowy wieloletnie. Mamy nadzieję, że uda nam się z tej kwoty zaoszczędzić klika, kilkanaście milionów złotych” – powiedział Fąfara podczas konferencji prasowej.

“Jednocześnie przygotowaliśmy nową politykę sponsoringową, która została przyjęta przez radę nadzorczą. Nadal chcemy być istotnym podmiotem wspierającym polską kulturę, polski sport i inicjatywy lokalne w miejscach, gdzie działamy. Natomiast chcemy, żeby to było zrobione w taki sposób, żeby to łączyło się ze strategią […] i wspierało cele biznesowe” – podkreślił prezes.

Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 372,64 mld zł w 2023 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)