Salad Story chce podwoić liczbę restauracji do 2028 r., nie wyklucza konsolidacji

Warszawa, 28.06.2024 (ISBnews) – Salad Story ma w planach podwojenie liczby restauracji do 2028 roku, co daje średnio 1 nową restaurację na miesiąc, podała spółka. Docelowo w samej Polsce widzi potencjał na osiągnięcie poziomu 150 punktów.

Salad Story, która obecnie ma 52 restauracje serwujące zdrową żywność ma w planach podwojenie ich liczby do 2028 roku, co daje średnio 1 nową restaurację na miesiąc. Spółka historycznie rozwijała się w food courtach, które nadal pozostają ważnym elementem jej działalności, ale jednocześnie widoczny jest coraz większy potencjał biur, ulic handlowych oraz hubów komunikacyjnych i w ten trend zamierza się wpisać, dywersyfikując swoje lokalizacje. Docelowo w samej Polsce widzi potencjał na osiągnięcie poziomu 150 punktów, podano.

“Jesteśmy na rynku już 17 lat. Daje nam to ogromną przewagę zebranych doświadczeń, co na bieżąco wykorzystujemy prowadząc nasze restauracje. Polska należy do najszybciej rozwijających się rynków Unii Europejskiej pod względem wydatków na usługi gastronomiczne, a to czyni ją idealnym miejscem do naszego dalszego rozwoju. Sprzyja też temu wysoce skalowalny model biznesowy spółki. Analizujemy rynek, bierzemy pod uwagę różne opcje strategiczne pozwalające nam w niedalekiej przyszłości osiągać zakładane cele” – powiedziała współzałożycielka i prezes Salad Story Anna Krajewska, cytowana w komunikacie.

“Widoczny jest duży potencjał konsolidacyjny na polskim rynku ze względu na sporą liczbę ciekawych, niezależnych podmiotów. Myślę, że będziemy chcieli włączyć się w ten trend, sami lub z zainteresowanymi partnerami. To jest jedna z opcji, którą bierzemy pod uwagę. Naszą przewagą jest wysoka rozpoznawalność marki Salad Story w Polsce, jesteśmy nr. 1, jeśli chodzi o healthy food. Ale co dla nas równie ważne – ta marka jest jednocześnie bardzo uniwersalna, dzięki czemu ma duży potencjał eksportowy, ekspansji na rynki zagraniczne. To będzie zapewne jeden z elementów naszego dalszego rozwoju” – dodała.

Salad Story w zakresie wyboru optymalnej ścieżki dalszego rozwoju, w tym pozyskania ewentualnego partnera, wspiera firma Azimutus – niezależny doradca w procesach fuzji i przejęć (M&A) w Polsce, działający na skalę europejską, z biurami w Warszawie, Genewie, Brukseli oraz Oxfordzie, podano także w materiale.

Spółka swoje przyspieszenie wzrostu i budowę wartości opiera na otwieraniu lokali własnych,  franczyzę zaś traktuje uzupełniająco.

Salad Story to największa sieć restauracyjna szybkiej obsługi w Polsce serwująca zdrową żywność. Powstała w 2007 roku. Obecnie w ramach sieci funkcjonują 52 restauracje w najlepszych lokalizacjach w polskich największych miastach.

(ISBnews)