Warszawa, 22.05.2024 (ISBnews) – DataWalk zdecydował się na pozyskanie dodatkowych środków na rozwój obszarów go-to-market poprzez emisję nowych akcji, podała spółka. W wyniku zakończonych negocjacji dotyczących udziału inwestorów w kolejnej subskrypcji ustalono cenę emisyjną w wysokości 55 zł za akcję oraz emisję do 500 000 sztuk akcji w ramach kapitału docelowego spółki.
“Po wyzwaniach 2023 roku realizowaliśmy plan finansowy oparty o rozwój organiczny, który komunikowaliśmy inwestorom jako suboptymalny w średnim i dłuższym terminie. Inwestorzy instytucjonalni docenili powrót na ścieżkę wzrostu, potwierdzony silnym pierwszym kwartałem z ważnymi kontraktami, tj. z Barclays czy Ally Bank. Mając na uwadze możliwości stojące przed spółką, to dobry moment na inwestycje” – powiedział CFO i członek zarządu DataWalk Łukasz Socha, cytowany w komunikacie.
Zarząd planuje przeznaczyć pozyskane środki głównie na operacje w szeroko omawianym obszarze tzw. go-to-market m.in. w marketingu, szczególnie w kontekście budowania potencjału wzrostowego w kolejnych latach.
“Emisje tego typu zamykamy zwykle w bardzo wąskim, klubowym gronie. Naszym celem było sprawne przeprowadzenie procesu, ograniczając ryzyka, jednocześnie wykorzystując szansę na dofinansowanie i rozwój. Otrzymaliśmy deklarację udziału w nowej emisji od kilku inwestorów, którzy zadeklarowali objęcie wszystkich akcji objętych kapitałem docelowym. Planujemy zakończenie procesu zawierania umów objęcia akcji nowej emisji i ich opłacenia przez inwestorów w ciągu tygodnia” – dodał prezes Paweł Wieczyński.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
(ISBnews)