Warszawa, 14.02.2024 (ISBnews) – Fabrity – należąca do Grupy Fabrity Holding – nabyła 51% udziałów Panda Group od dwóch jej założycieli i menedżerów, podała spółka. Cena nabycia pakietu większościowego w spółce Panda Group to 2 mln zł z możliwą wypłatą dodatkowej kwoty w wysokości do 2,1 mln zł pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresie dwóch lub trzech najbliższych lat (Earn-Out).
Fabrity planuje kontynuować działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z przygotowywaną strategią Fabrity Holding na lata 2024-2026, której prezentacja zaplanowana jest na pierwsze półrocze br., podano.
“Dzięki nabyciu udziałów w Panda Group kompetencje Fabrity poszerzą się o tworzenie i rozwój rozwiązań e-commerce. Z naszej perspektywy inwestycja w Panda Group jest atrakcyjną alternatywą wobec rozwoju tego rodzaju biznesu w sposób organiczny – pozwala nam na szybsze zwiększenie przychodów w specyficznym segmencie usług i uzyskanie dostępu do kompetentnego i doświadczonego zespołu technicznego. Jesteśmy również przekonani, że dzięki wkładowi Fabrity, głównie w zakresie poszerzenia kompetencji sprzedażowych, dostępu do nowych klientów i rynków, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na tempo wzrostu wspólnej inwestycji. Dla inwestorów natomiast oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy” – powiedział prezes Fabrity Holding Tomasz Burczyński, cytowany w komunikacie.
“Finansujemy zakup udziałów Panda Group ze środków własnych spółki Fabrity, dzięki czemu transakcja ta nie wpłynie na procedurę skupu akcji własnych giełdowej spółki Fabrity Holding, na który – zgodnie z podjętą już uchwałą walnego zgromadzenia – przeznaczymy 7,7 mln zł. Nie przewidujemy również scenariusza dodatkowego finansowania Panda Group ze strony Grupy Fabrity Holding, gdyż spółka ta posiada wystarczające środki własne” – dodał wiceprezes Fabrity Holding Artur Piątek.
Spółka wskazała, że dotychczasowi wspólnicy Panda Group zachowają łącznie 49% udziałów i będą aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a Szymon Niedziela pozostaje na stanowisku prezesa. Jednocześnie zostanie wzmocniony zespół menedżerski, głównie w obszarze rozwoju biznesu i obsługi klienta, czego wyrazem jest dołączenie do zarządu Mai Rutkowskiej, dotychczasowej dyrektor w Fabrity, podano.
Przychody Panda Group wynoszą około 6 mln zł rocznie, a założyciele spółki wraz z Fabrity planują znaczące wzrosty w najbliższych latach. Struktura transakcji ma charakter motywacyjny i w odpowiedni sposób została powiązana z osiągnięciem założonych celów biznesowych, podano także.
Spółka zaznaczyła, że inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiada – jak wskazano – znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego – w czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym – usług i rozwiązań IT.
“Zamierzamy mądrze i odpowiedzialnie inwestować w firmy podobne do nas – dotyczy to zarówno profilu biznesowego, jak również wspólnych wartości i kultury. Umowa inwestycyjna z Panda Grup jest dobrym przykładem tego, jak strategicznie myślimy o akwizycjach – skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją oraz koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Zachowujemy przy tym również spójność naszego profilu działalności” – powiedział też prezes.
“Dlatego całość procesu inwestycyjnego trwała tylko kilka miesięcy, a znaczna część tego czasu została poświęcona na wspólne planowanie i odpowiedź na pytanie, czy mamy pomysł na to, jak razem osiągnąć więcej. Dzięki zaangażowaniu założycieli i naszych obecnych partnerów – Szymona Niedzieli i Krzysztofa Ratajczyka, jesteśmy przekonani, że jest to możliwe” – dodał.
Panda Group to firma specjalizująca się w rozwiązaniach e-commerce. Spółka została założona w 2013 roku. Podstawowe umiejętności zespołu skupiają się wokół Adobe Commerce (do niedawna Magento). To platforma e-commerce rozwijana wraz z powiązanymi technologiami i frameworkami, takimi jak Symfony, PHP czy React.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana – obok spółki holdingowej działają dwa segmenty operacyjne: software oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50% udziałów. W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
(ISBnews)