Na trzech stacjach Shell dostępne są już pierwsze szybkie ładowarki DC Shell Recharge. Każde urządzenie ma dwa punkty ładowania, a ich moc docelowa wynosi 360 kW. W najbliższych miesiącach planowane jest dodanie kolejnych 13 ładowarek, a do końca 2027 r. ma być 75 ultraszybkich ładowarek.
Na stacjach Shell w Trzciance i Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) oraz w Radomsku (woj. łódzkie) uruchomiono szybkie ładowarki Shell Recharge. Pierwsze ładowarki marki Shell Recharge w Polsce są jednymi z najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku. Klienci mogą korzystać z ładowarek za pomocą aplikacji mobilnej Shell Recharge, karty flotowej Shell Card, skanując kod QR dostępny na urządzeniu lub za pomocą karty płatniczej.
Firma planuje dalszy rozwój sieci Shell Recharge w Polsce. We współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Shell pracuje nad planem uruchomienia 75 ultraszybkich ładowarek z 150 punktami ładowania do końca 2027 r. To zgodne z globalnymi aspiracjami firmy, by zostać światowym liderem w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, spełniając potrzeby klientów zarówno w domu, w pracy, jak i w podróży. Shell planuje stać się przedsiębiorstwem energetycznym o zerowych emisjach netto do 2050 roku. Ambicją firmy jest uruchomienie ok. 70 000 publicznych punktów ładowania do 2025 roku i 200 000 do 2030 roku, co stanowi istotny krok w realizacji tego celu.
Firma rozwija również tzw. destination points, czyli punkty ładowania znajdujące się poza stacjami paliw – na parkingach restauracji czy centrów handlowych. Już w przyszłym roku ładowarki Shell Recharge pojawią się w pierwszych lokalizacjach szwedzkiej sieci MAX Premium Burgers, która w Polsce obecna jest w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, czy Wrocław.
„Szybkie ładowarki są potrzebne w Polsce. Szczególnie przy stacjach autostradowych. Wielu klientom zależy na szybkości i komforcie ładowania, stąd nasze inwestycje w tym obszarze. Aby tempo rozwoju było odpowiednie, musi istnieć współpraca pomiędzy firmami oraz organizacjami branżowymi i rządowymi. Niezmiernie cieszę się, że klienci mogą korzystać z naszych ładowarek na stacjach Shell, ale na tym nie koniec. Aktywnie działamy w partnerstwach z innymi firmami, stąd instalowanie naszych urządzeń w innych lokalizacjach poza stacjami paliw i poszerzanie dostępu do sieci roamingowej – mówi Monika Kielak-Łokietek, prezes Shell Mobility i członkini zarządu Shell Polska.
„Realizacja ogłoszonych planów przyczyni się do wzrostu liczby ultraszybkich punktów ładowania w Polsce i budowy jakościowego rynku w zakresie infrastruktury ładowania. Udział stacji z punktami o mocy powyżej 150 kW nie przekracza dziś w naszym kraju 4%. Polska ma w tym zakresie wiele do nadrobienia. Zapowiedziane przez Shell inwestycje potwierdzają także, że rozbudowie infrastruktury ładowania sprzyjają programy wsparcia ze środków publicznych, które muszą być kontynuowane” – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.