Warszawa, 03.10.2023 (ISBnews) – InPost rozszerzył współpracę z AliExpress o hiszpański rynek, podała spółka. Partnerstwo w Hiszpanii jest kontynuacją strategicznego sojuszu, który działa już w Polsce i Francji.
“W InPost stworzyliśmy rozbudowaną, hybrydową sieć dostaw OOH [out of home] – dostarczając przesyłki naszych klientów za pośrednictwem punktów PUDO i urządzeń Paczkomat. Cieszymy się, że marki takie jak AliExpress dołączają do nas w trosce o planetę, a przy okazji wspólnie oferujemy najlepsze rozwiązania zakupowe dla naszych klientów. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu kumulujemy wiele paczek w ramach jednego punktu odbioru. W ten sposób pomagamy zmniejszyć ruch samochodów w miastach, co przekłada się na obniżenie emisji CO2. Dodatkowo zmniejszamy odsetek nieudanych dostaw – co nie tylko chroni środowisko, ale także likwiduje konieczność ponawiania prób dostarczenia przesyłki” – powiedział dyrektor generalny grupy InPost w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech Nicola D’Elia, cytowany w komunikacie.
Grupa InPost działa w 9 krajach Europy, dysponując ponad 50 tys. punktów odbioru OOH – zarówno siecią punktów PUDO, jak i urządzeniami Paczkomat. W Hiszpanii InPost dąży do zapewnienia użytkownikom dostępu do punktu odbioru w promieniu 300 metrów od miejsca zamieszkania, przypomniano.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
(ISBnews)