Mex Polska skupi się na rozwoju sieci gastro, poprawie sprzedaży, kontroli kosztów i marż

Warszawa, 21.04.2023 (ISBnews) – Grupa Mex Polska, która działa w oparciu o pięć konceptów gastronomicznych i ma łącznie 44 lokale, ocenia potencjał rynku na 100 lokali konceptu Pijalnie Wódki i Piwa (wobec 32 obecnie). Grupa chce na bieżąco pozyskiwać nowe, atrakcyjnie zlokalizowane lokale, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, kredytów lub środków od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. Grupa liczy też na dalszą poprawę wyników sprzedaży i zapowiada mocną kontrolę kosztów i utrzymanie marż w tym roku, poinformował prezes Paweł Kowalewski.

“Obserwujemy wyraźny po-pandemiczny trend powrotu konsumentów do korzystania z usług gastronomicznych w lokalach, zwłaszcza w dużych miastach i aglomeracjach turystycznych. Szacujemy, że ok. 6 mln konsumentów przewija się przez nasze lokale rocznie. Nie obawiamy się z optymizmem patrzeć w przyszłość i tym samym poszukiwać kolejnych okazji biznesowych, nowych lokalizacji i aktywnych partnerów w postaci franczyzobiorców” – powiedział Kowalewski podczas konferencji prasowej.

“Wszystkie nasze koncepty są nakierowane na rozwój i pozostaje tylko kwestia odpowiednich lokalizacji, a jesteśmy elastyczni i przygotowani zarówno na lokale 40 m2, jak i 600 m2. Jesteśmy skoncentrowanie, żeby nie przegapić żadnej lokalizacji. Myślę, że możemy dość dynamicznie kontynuować rozwój i nie ma miejsc, które moglibyśmy zlekceważyć ze względu na wielkość. Jesteśmy bardzo zaangażowani w rozmowy co do nowych umów najmu” – dodał.

Wskazał, że największy i jeden z najstarszych konceptów grupy, czyli Pijalnie Wódki i Piwa rozwija się najdynamiczniej i ma największą perspektywę rozwoju.

“Szacujemy, że takich lokali może powstać w Polsce ok. 100. Koncept ewoluuje, cały czas staramy się ten koncept modyfikować, słuchamy głosu konsumentów i jesteśmy otwarci na to, czego oczekuje od nas młody człowiek. Obecnie mamy 32 lokale PWiP i zwykle między 40 a 100 m2. Mówiąc o 100 lokalach, mam na myśli to, że takie są możliwości rynku, ale czy się uda, nie wiadomo. Potencjał rozwoju Pijalni widzimy w segmencie franczyzowym. Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami” – powiedział prezes.

Grupa Mex Polska działa w oparciu o pięć konceptów: największy i jeden z najstarszych to “Pijalnia Wódki i Piwa” (grupa ma 32 lokale tego konceptu), sieć restauracji meksykańskich ,,The Mexican” (6 lokali), sieć restauracji “Pankejk” (2 lokale), nowoczesny koncept “Prosty Temat” (2 lokale) oraz najnowszy, oparty o pomysł shot-baru, bistro “Chicas&Gorillas”‘ (2 lokale). 

Kowalewski zaznaczył również, że celem grupy jest też dalsza koncentracja na poprawie wyników sprzedaży sieci gastronomicznych poprzez wzmożone działania marketingowe i ciągłe dostosowanie oferty zgodnie z trendami rynkowymi. Działania te przynoszą efekty, co widać po przychodach I kw. 2023 r. Ponadto grupa będzie skupiała się też na bieżącym monitorowaniu kosztów prowadzenia działalności, zwiększaniu wartości sprzedaży oraz marży z prowadzonej działalności, a także na kontynuowaniu działań nakierowanych na obniżenie kosztów pracy. 

“Mamy dwa cele. Zasadniczy, to bieżąca kontrola nad prowadzona działalnością. Rok 2023 jest szczególnym doświadczeniem, ponieważ spadła na nas potężna bomba kosztowa, nie tylko inflacja, ale też indeksacja czynszów – ponad 16% wzrosły czynsze we wszystkich lokalizacjach z początkiem roku – czy presja na wynagrodzenia i wzrosty płac minimalnych. Tych elementów kosztowych jest dużo i naszym zadaniem jest na bieżąco analizować sytuację kosztową, aby utrzymać marże. Ta praca jest wielomodułowa, bo trzeba też obserwować konkurencję tak, żeby nie przestrzelić się z podwyżkami cen, a z drugiej strony, żeby nie okazało się, że jesteśmy nierentowni. Drugim równie ważnym zadaniem jest właśnie rozwój” – wskazał prezes. 

Jak podkreślił, ciągły rozwój grupy daje nadzieje na tendencje wzrostowe w przyszłych kwartałach. Wskazał, że wzrost przychodów ze sprzedaży w I kw. 2023 roku wobec I kw. 2022 r sięgnął niemal 34%. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 19,2 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 14,3 mln zł w I kw. 

Pytany o plany wypłaty dywidendy z zysku za 2022 r., Kowalewski powiedział: “Nie ma jeszcze rekomendacji zarządu, ale skupiamy się na rozwoju, a w okresie drogiego pieniądza, własny pieniądz jest cenny”.

Grupa Mex Polska zarządza 44 lokalami gastronomicznymi (stan na 21.03.2023). Grupa rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.

(ISBnews)