Warszawa, 02.03.2023 (ISBnews) – Dostęp do internetu zadeklarowało 79,1% klientów indywidualnych, z czego dwie trzecie (69,8%) posiadało dostęp stacjonarny, a ponad połowa (57,3%) mobilny, wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).
“69,8% spośród respondentów z dostępem do internetu posiadała go w formie dostępu stacjonarnego (kablowego, światłowodowego, radiowego lub satelitarnego), a 57,3% – w formie mobilnej, w telefonie komórkowym” – czytamy w raporcie “Analiza funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce oraz ocena preferencji konsumentów. 2022 rok. Badanie klientów indywidualnych”.
W ubiegłym roku badani najczęściej wybierali usługi telefonii komórkowej (97,2%), w przeważającej większości za pomocą smartfona. Spośród jej użytkowników aż 92,7% korzystało z internetu, a 74% znało wielkość swojego pakietu danych internetowych.
Z usług telewizyjnych korzystało 87,5% badanych. Najpopularniejszym rodzajem były streaming wideo (41,7%), a po nim naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T2) (33,2%). Spośród korzystających z usług DVB-T2 około 2/5 zauważyło korzyści ze zmiany standardu nadawania sygnału cyfrowego z czego większość wskazało poprawę jakości sygnału wideo lub audio oraz większą stabilność połączenia.
W badaniu wzięło udział 2 011 osób, średnia wieku badanych wyniosła 46 lat. Przeprowadzono je w listopadzie 2022 r.
(ISBnews)