Warszawa, 29.11.2022 (ISBnews) – Mangopay włączył Nethone do swojej grupy kapitałowej, podały spółki. Dzięki temu zespoły wspólnie rozszerzą ofertę infrastruktury produktowej o unikalną technologię profilowania sesji użytkowników oraz napędzany AI silnik decyzyjny, aby precyzyjniej przeciwdziałać fraudom i wyłudzeniom.
“Zasilona kapitałem w wysokości 75 mln euro (ponad 350 mln zł) grupa stawia przed sobą ambitne cele komercyjne. Środki zostaną także przeznaczone na innowacje, w tym także na stworzenie hubu technologicznego nad Wisłą. Celem Nethone jest dalsze rozwijanie autorskiej technologii profilowania Know Your User (KYU) oraz oferowanie jej coraz szerszej grupie klientów. Zaawansowane rozwiązania będą zapobiegać oszustwom i nadużyciom polityk promocyjnych i sprzedażowych (policy abuse), jednocześnie optymalizując zarządzanie silnym uwierzytelnianiem użytkownika (SCA) i weryfikację tożsamości dla płatności i transakcji online” – czytamy w komunikacie.
Synergia Nethone i Mangopay pozwoliła przygotować nowa ofertę dla marketplace’ów. Ponad 2500 obecnych oraz tysiące nowych biznesów online będzie mogło skorzystać z unikalnych funkcjonalności wykrywania i przeciwdziałania kompleksowym oszustwom. Pozwoli to skuteczniej ograniczać straty finansowe, jak również zwiększać konwersję oraz umożliwiać lepsze doświadczenie użytkownika dla coraz bardziej wymagających konsumentów, podkreślono.
“Pozyskanie Advent International jako naszego nowego inwestora większościowego oraz dołączenie do rodziny Mangopay to olbrzymi kamień milowy na naszej ścieżce wzrostu, który umożliwi nam wkroczenie na wcześniej nieosiągalną trajektorię innowacji. To zasługa całego zespołu i z energią zabieramy się do pracy. Oprócz przyspieszenia własnej, dynamicznej ekspansji Nethone, zgodnie z założoną strategią, będzie pracować nad ogromnym potencjałem zidentyfikowanym wśród ponad 2500 istniejących klientów Mangopay. Wspólnie wykorzystamy naszą unikalną technologię Know Your User, udoskonalimy ją, aby oferować najlepsze na rynku rozwiązanie dostosowane dla internetowych platform handlowych” – powiedział prezes i współzałożyciel Nethone Hubert Rachwalski von Rejchwald, cytowany w komunikacie.
Nethone to oparta na uczeniu maszynowym firma działająca w modelu SaaS, która zapobiega oszustwom w kanałach online. Została założona w 2016 przez grupę ekspertów ds. bezpieczeństwa, doświadczonych menedżerów finansowych i specjalistów w zakresie data science.
Mangopay powstał w 2013 roku, obecnie obsługuje ponad 2500 wiodących na rynku platform i marketplace’ów. Zbudowana na bazie programowalnego rozwiązania e-portfela, kompleksowa infrastruktura Mangopay zaspokaja potrzeby płatnicze wszystkich użytkowników platform (sprzedawcy i konsumenci), zapewniając całkowitą elastyczność integracji i systemu pracy dla każdego modelu biznesowego.
(ISBnews)