Warszawa, 26.08.2022 (ISBnews) – Sprzedaż gry “Ultimate Fishing Simulator 2” w formule early access na platformie Steam przekroczyła 13,6 tys. sztuk w ciągu 72 godzin od premiery, podało Ultaimate Games.
“W trzy dni od premiery sprzedaliśmy 13,6 tys. sztuk gry, czyli 3,5 razy więcej niż w przypadku pierwszej serii w takim samym okresie. Peak graczy sequela wyniósł 910 osób. Obecnie UFS2 najlepiej sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych (19%), Turcji (11%) i Niemczech (10%). Kolejne rynki to Chiny i Japonia” – powiedział prezes Ultimate Games Mateusz Zawadzki, cytowany w komunikacie.
Za produkcję “UFS2” odpowiada MasterCode. Pełna wersja projektu ma być dostępna za pół roku.
“Obecnie naszym największym zmartwieniem są oceny ‘UFS2’, które utrzymują się zaledwie na poziomie 65%. Zależy nam, aby nie zawieść graczy, którzy mają wobec sequela wysokie oczekiwania, dlatego każdego dnia wypuszczane są nowe patche/aktualizacje do gry. Obecnie priorytetem jest przekroczenie progu 70% ocen na Steam, tym bardziej, że pierwsza część serii, po 4 latach od premiery, utrzymuje prawie 90% pozytywnych recenzji” – dodał prezes.
W samym I kwartale br. “Ultimate Fishing Simulator” sprzedał się w nakładzie 25,6 tys. egzemplarzy na PC. Podczas zakończonej właśnie wyprzedaży na platformie Steam – Szaleństwo w środku tygodnia – gra i jej DLC w ciągu 72 godzin odnotowały widoczny wzrost sprzedaży, odpowiednio: ponad 95,4 tys. szt. i przeszło 104,9 tys. W tym czasie maksymalny peak graczy dla tytułu wyniósł 2 485. W czasie trwającej promocji sprzedano też 8,5 tys. sztuk. gry “Fishing Adventure”, podano też w informacji.
Ultimate Games prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne. W 2016 r. spółka pozyskała znaczącego inwestora PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od lipca 2019 r.
(ISBnews)