Warszawa, 26.09.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 22-26 września.
Gaming Factory: Rozwój marki “JDM: Japanese Drift Master” w modelu “longsellera” oraz budowa powtarzalnych przychodów stanowią fundament zaktualizowanej strategii rozwoju Gaming Factory na lata 2025-2027, poinformował prezes Mateusz Adamkiewicz. Premiera gry “Pizza Slice” planowana jest na początek 2026 r., a w dalszej perspektywie planowana jest produkcja “JDM 2”.
Creepy Jar: Odnotował 8,33 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2025 r. wobec 6,12 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Gaming Factory: Odnotowało 3,53 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2025 r. wobec 0,82 mln zł skorygowanej straty rok wcześniej, podała spółka.
Bloober Team: Odnotował 9,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2025 r. wobec 14,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Vivid Games: Odnotowało 2,02 mln zł jednostkowej straty netto w I poł. 2025 r. wobec 0,34 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Red Square Games: Zawarł umowę z FLYOS Games z siedzibą w Montrealu, Kanada, na dystrybucję gry planszowej pod nazwą “Rayman® The Board Game”, podała spółka. Gra powstała na licencji francuskiej firmy Ubisoft Entertainment. Zgodnie z warunkami umowy minimalna wartość kontraktu wynosi 21 200 USD, z możliwością zwiększenia nakładu gry w zależności od zapotrzebowania rynku polskiego. Dystrybucją objęte zostały produkty: “Rayman® The Board Game (Base Game) Retail Edition”, “Rayman® The Board Game (Base Game) Deluxe Edition”, “Rayman® The Board Game (5-6 player expansion) Deluxe Edition”.
Render Cube: W I półroczu 2025 r. spółka wypracowała 7,67 mln zł przychodów (względem 8,31 mln zł przychodów w I półroczu 2024 r., spadek h1/h1 o ok. 7,7 %) i 2,53 mln zł zysku netto (przy 2,96 mln zł w I półroczu 2024 r., spadek h1/h1 o ok. 14,5 %). “Wpływ na wyniki finansowe osiągnięte przez spółkę w I półroczu 2025 roku miało w szczególności wiele zaplanowanych wyprzedaży oraz premiery kolejnych darmowych aktualizacji. Premiera długo wyczekiwanej przez graczy aktualizacji ‘Armors, Crests, Shields & More’ (o roboczej nazwie ‘Combat Update’), która pojawiła się jeszcze pod koniec 2024 roku. Aktualizacja ‘Combat Update’ miała premierę 27.11.2024 roku. […] Ta aktualizacja zdecydowanie zwiększyła zainteresowanie nowych graczy pod kątem wcześniej dodanej sieciowej kooperacji, zwłaszcza wśród graczy konsolowych. Wpływ na dobrą sprzedaż w pierwszym półroczu miała też aktualizacja udostępniona graczom 28.01.2025 roku. […] Dodatkowo 26.06.2025 roku premierę miał pierwszy płatny dodatek (“DLC”) pod nazwą ‘Echoes of Nature’ wprowadzający nowe elementy dekoracyjne wioski. Zdaniem zarządu emitenta, wypracowany przez spółkę wyniki finansowy w I półroczu 2025 r. można ocenić pozytywnie” – czytamy w raporcie.
Play2Chill: Ogłosił premierę swojej pierwszej produkcji typu City Builder – “Aztecs The Last Sun”. Tym samym oficjalnie wchodzi w ten segment rynku i tworzy kolejne gry na wypracowanym silniku.
Movie Games: Gra “Beyond Sunset”, która miała swoją premierę na platformie Steam 12 września 2025 roku, w ciągu 7 dni od dnia premiery została sprzedana w liczbie 3733 sztuk. Oznacza to, że poniesione przez spółkę koszty marketingu oraz kontroli jakości QA – Quality Assurance związane z wydaniem pełnej wersji gry zostały zwrócone.
Big Cheese Studio: Zaprezentuje dwie nowe produkcje, a obie łączy Cooking Simulator. W październiku gracze zyskają dodatek “BBQ”, a przede wszystkim nową wersję Cooking Simulatora – VR na PC, co wpisuje się w kierunek rozwoju Big Cheese Studio, podała spółka.
Wargaming: “World of Warships” ogłasza, że Stefa Gracza w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni jest już otwarta. Projekt powstały z okazji obchodów X-lecia gry obrazuje zaangażowanie “World of Warships w pielęgnację pamięci historycznej i umacnia wieloletnią współpracę z Muzeum.
Huuuge: Utrzymał dotychczasowy guidance na cały rok finansowy 2025 vs 2024, który zakłada nieznaczny spadek top line, mocny spadek wydatków marketingowych, spadek pozostałych kosztów operacyjnych i wzrost skorygowanej EBITDA.
Huuuge: W iGaming spółka chce skupiać się na segmencie B2C i budowie własnego brandu, widzi swoje przewagi konkurencyjne (np. umiejętność utrzymywania retencji użytkowników) dzięki know-how z social casino. Według spółki iGaming jest rosnącym biznesem z miejscem dla nowych podmiotów. Spółka chce być obecna na największych regulowanych rynkach iGamingu, kolejnymi milestone’ami w budowaniu swojej obecności na tym rynku będą budowa produktu, spełnienie wymagań regulacyjnych i compliance’owych, wybór partnerów, uzyskanie niezbędnych licencji. Spółka chce rozwijać ten biznes w oparciu o wewnętrzne zasoby z opcją M&A.
SIM Factor: Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO zaprezentuje nowe oprogramowanie do wizualizacji 3D zapewniające jeszcze bardziej realistyczne odwzorowanie tras w symulatorach i zwiększające możliwą do symulowania prędkość pociągu powyżej 250 km/h, a docelowo do 300-400 km/h.
CD Projekt: Opublikował ogłoszenie rekrutacyjne na posadę “Lead Network Engineer”. Rola zakłada projektowanie i wdrażanie architektury sieciowej dla “Cyberpunk 2”. Wywołało to spekulacje dotyczące trybu sieciowego i potencjalnej rozgrywki multiplayer w grze. Ponadto na X deweloperzy podali, że “początkowo planowali wprowadzić cross-platformowe wsparcie modów dla ‘Wiedźmina 3: Dziki Gon’ na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S jeszcze w tym roku, ale premiera została przesunięta na 2026”.
Ultimate Games: 23 września “Ship Graveyard Simulator 2” w wersji na PlayStation 5 otrzymał dwa płatne dodatki – “Steel Giants DLC” oraz “Submarines DLC”. Stworzony przez polskie studio Games Incubator symulator został wydany najpierw na PC, a potem także na konsolach Xbox Series X|S, PlayStation 5 i Nintendo Switch. Za przygotowanie i wydanie gry na konsolach odpowiada Ultimate Games.
PlayWay: “The Diner at the End of the Galaxy: Free Appetiser” pojawi się na Steam 24 września. “My Cafe Manager Simulator” pojawi się w early access 25 września. Gra “Star Crafter” wyszła w piątek 26 września z trybu early access do pełnego wydania.
PlayWay: Odbyła się premiera “Deconstrution Simulator” od Games Incubator z grupy PlayWay. Peak gry na Steam ok. 3 tys., co jest najlepszym wynikiem wśród gier publikowanych przez grupę w ostatnim czasie. Najwyższe do tej pory miejsce na topsellerach Steam to 38. pozycja. Odsetek pozytywów to obecnie 75% (77 ocen).
President Studio: “Celestial Empire” został udostępniony na Steam w trybie early access.
Gaming: Według najnowszego raportu Jon Peddie Research (JPR) globalny rynek sprzętu gamingowego odnotuje w 2025 r. rekordowy wzrost o 35%, osiągając wartość 44,5 mld USD. Wartość rynku w 2024 r. wynosiła 33 mld USD. Prognozy wskazują, że trend wzrostowy utrzyma się co najmniej do 2028 r. Kluczowym czynnikiem wzrostu są wymagania sprzętowe Windows 11, które zmuszają graczy do modernizacji komputerów.
PCF Group: Wprowadzono do obrotu giełdowego 6,67 mln akcji serii H. Gra “Lost Rift” została udostępniona w trybie early access.
Ovid Works: Rada nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie włączenia 9 osób do udziału w programie motywacyjnym i przyznaniu im łącznie 1 440 000 uprawnień do objęcia warrantów subskrypcyjnych serii C z prawem do objęcia akcji zwykłych na okaziciela serii I. W związku z powyższym łączna liczba uprawnień pozostałych do objęcia warrantów w ramach programu motywacyjnego wynosi obecnie 3 060 000.
Google Play: Na nowo definiuje interakcję z aplikacjami i grami. Wprowadzane zmiany koncentrują się na zaawansowanej personalizacji oraz stworzeniu spójnego ekosystemu, który integruje wszystkie doświadczenia użytkowników i graczy w jedną całość. Najważniejsze nowości to: Play Games Sidekick, nowa nakładka w grach, która wykorzystuje moc Gemini Live, aby zaoferować graczom wskazówki i porady w czasie rzeczywistym. Nowa karta “Ty”: spersonalizowane centrum, które w jednym miejscu gromadzi wszystko, co najważniejsze dla użytkownika – od ulubionych gier i postępów, przez nagrody i subskrypcje, aż po treści z innych aplikacji. Łatwiejsze odkrywanie aplikacji z Gemini: wyszukiwanie z przewodnikiem pozwala znaleźć odpowiednie aplikacje poprzez opisanie celu, a funkcja Q&A udziela natychmiastowych odpowiedzi na temat funkcji aplikacji bezpośrednio na stronie produktu. Zunifikowane doświadczenie dla graczy: Google Play Games na komputery stacjonarne wychodzi z fazy beta i będzie w pełni dostępne dla wszystkich.
Techland: “Dying Light: The Beast” sprzedał się w ponad 1,5 mln egzemplarzy w tydzień od premiery.
Electronic Arts, Battlefield Studios: Podczas wydarzenia PlayStation State of Play zaprezentowały nowy trailer, skupiający się na kampanii dla jednego gracza w “Battlefield 6”.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)