bValue objął pakiet mniejszościowy Xtreme Brands za 43 mln zł

Warszawa, 15.04.2025 (ISBnews) – bValue Fund objął pakiet mniejszościowy w Xtreme Brands, który jest właścicielem marek franczyzowych Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS, podał fundusz. Inwestycja o wartości 43 mln zł pozwoli przyspieszyć ekspansję sieci w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Celem partnerstwa z bValue jest również wsparcie Xtreme Brands w procesie digitalizacji, który pomoże zwiększyć efektywność wykorzystania danych w zarządzaniu siecią.

“Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tempa rozwoju Xtreme Brands oraz wyników, jakie osiągają franczyzobiorcy marek Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS. Z naszym wsparciem finansowym i merytorycznym obydwa systemy będą się dalej dynamicznie rozwijać, tworząc liderów kategorii w regionie CEE. Techowym know-how i doświadczeniem funduszu pomożemy spółce w tworzeniu produktów i usług digitalowych, by mocniej integrować klientów wokół Xtreme Brands, co przełoży się także na realne korzyści dla franczyzobiorców” – powiedział founder & managing partner bValue Fund Maciej Balsewicz, cytowany w komunikacie.

Xtreme Brands to platforma marek franczyzowych zorientowanych na fitness i wellbeing. Pod szyldem Xtreme Fitness Gyms działa obecnie w Polsce ponad 100 nowoczesnych klubów, zlokalizowanych głównie w mniejszych miastach. W ramach sieci Xtreme Brands funkcjonują także cztery nowoczesne przestrzenie rozwojowe dla dzieci (Xtreme KiDS), promujące aktywność fizyczną poprzez zabawę. Do końca 2027 roku planowane jest rozszerzenie sieci do ponad 300 klubów Xtreme Fitness Gyms (450 placówek do 2029 roku) i do ok. 50 klubów Xtreme KiDS do końca 2027 r. (ponad 120 placówek do 2029 roku). Aktywnie będą również rozwijane nowe, bardzo perspektywiczne koncepty franczyzowe.

“Choć duże miasta osiągnęły już wysoki poziom nasycenia, nadal dostrzegamy w nich istotny potencjał rozwoju – szczególnie w kontekście naszego konceptu. Jako marka typu convenience chcemy być jak najbliżej naszych użytkowników, wpisując się w ich codzienny rytm życia. Kluczowym kierunkiem ekspansji pozostają jednak obszary poza głównymi aglomeracjami, które oferują wyjątkowo perspektywiczne warunki dla inwestorów. Ponad 1,8 tysiąca gmin w Polsce wciąż nie posiada żadnego klubu fitness należącego do sieci. My skutecznie przełamujemy ten trend, otwierając rentowne placówki także w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Współpraca z bValue nie zmienia naszego kierunku, lecz pozwala jeszcze pełniej wykorzystać drzemiący w nas potencjał. Stawiamy przed sobą ambitne, ale w pełni osiągalne cele – jednym z nich jest zajęcie do 2030 roku pozycji największej sieci franczyzowej fitness i wellbeing w Europie Środkowo-Wschodniej” – dodał founder & chairman of the board Xtreme Brands Łukasz Dojka.

Po uruchomieniu do końca tego roku kolejnych placówek, na polskim rynku będzie działało 165 rentownych klubów fitness oraz 12-14 placówek dla dzieci. Ekspansja w kolejnych latach będzie napędzana dalszym rozwojem w Polsce jak również międzynarodową ekspansją.

bValue Fund to fundusz inwestycyjny z obszaru growth equity, specjalizujący się we wspieraniu technologicznych i opartych na technologii biznesów w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza funduszami o wartości 120 mln euro, inwestując 5-15 mln euro w liderów regionalnych z potencjałem międzynarodowego rozwoju.

Xtreme Brands to organizacja parasolowa nad markami Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS. Marka koncentruje się na budowie silnych i dochodowych biznesów w strategicznych lokalizacjach, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne usługi fitness.

(ISBnews)