Answear.com celuje w 80 mln zł EBITDA w 2025 r. i 100 mln zł EBITDA w 2026 r.

Warszawa, 10.04.2025 (ISBnews) – Answear.com celuje w 80 mln zł EBITDA w 2025 r. oraz 100 mln zł w 2026 r., podała spółka.

W IV kw. 2024 r. Answear.com osiągnął marżę brutto na poziomie 217 mln zł, co oznacza wzrost o 32% r/r, a EBITDA wzrosła ponad 2-krotnie do 39 mln zł. Przychody ze sprzedaży w IV kw. 2024 r. wyniosły 532,8 mln zł wobec 430,4 mln zł rok wcześniej, podano. 

“Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. To wyraz naszej silnej wiary w obrany kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

W całym 2024 r. Answear.com odnotował 10,04 mln zł jednostkowej straty netto wobec 20,21 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,96 mln zł wobec 40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 34,35 mln zł wobec 56,49 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 508,64 mln zł wobec 1 260,06 mln zł rok wcześniej.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)