Warszawa, 28.03.2025 (ISBnews) – InPost nie obawia się – w kontekście swojego biznesu – słabszego rozwoju rynku e-commerce w Polsce na początku tego roku, wynika ze słów prezesa Rafała Brzoski. Dzięki możliwości wprowadzania kolejnych usług nie widzi on dla spółki “sufitu” na polskim rynku.
“Widać, że I kwartał w e-commerce będzie słabszy niż rok temu. My czujemy się z tym bardzo komfortowo w takim obszarze, że widzimy, że niezależnie od tego rośniemy szybciej niż rynek. Widzimy, że są gracze, którzy nie radzą sobie najlepiej w I kwartale i to są duzi gracze. Jest to element pewnie rosnącej presji ze strony zwłaszcza marketplace’ów chińskich, które polski rynek obrały za priorytetowy, co nie pozostanie bez wpływu na ten rynek” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.
“To nie jest tak, że jest sufit. Zawsze jest pole do wzrostu. Jak państwo popatrzycie tylko na usługi, które uruchomiliśmy w ciągu ostatnich dwóch kwartałów, to jest cross-border, Ekozwroty w segmencie fashion, […] to jest – wreszcie – uruchomiona w tym tygodniu […] kwestia subskrypcji magazynów. W Polsce potencjał to jest 20 mln przesyłek […] tylko i wyłącznie z tego segmentu. A wchodzimy w kolejne, o których jeszcze nie mogę powiedzieć” – dodał, pytany gdzie widzi “sufit” do rozwoju w Polsce.
19 marca Grupa InPost ogłosiła, że w ramach pilotażu będzie dostawcą “Tygodnika Powszechnego”, a tym samym wejdzie na rynek dystrybucji prasy przez Paczkomaty.
“Poszukiwanie nowych obszarów rynku jest dla nas kluczem” – podkreślił Brzoska.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
(ISBnews)