Warszawa, 13.03.2025 (ISBnews) – Skorygowana EBITDA Grupy Allegro dla działalności w Polsce wyniosła 975,2 mln zł (wzrost o 7,7% r/r) w IV kw. 2024 r., podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, w Polsce wzrosła w tym okresie o 10,9% r/r.
“GMV w Polsce przyspieszyła wzrost do 10,9% r/r w czwartym kwartale, co oznacza tempo ponad trzy razy szybsze niż dynamika krajowej sprzedaży detalicznej i o 2,5 pkt proc. szybsze niż rok wcześniej. Wartość wskaźnika wyniosła 17,38 mld zł. Przychody z działalności w Polsce zwiększyły się o 16% r/r do 2,78 mld zł w czwartym kwartale, czyli blisko górnego pułapu oczekiwań. Tempo wzrostu wysokomarżowych przychodów z działalności reklamowej sięgnęło zaś 31,3% r/r” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 7,7% r/r do 975 mln zł w czwartym kwartale, dzięki czemu marża sięgnęła 5,61% GMV” – czytamy dalej.
Dla całej Grupy w IV kw. 2024 r. skorygowana EBITDA wyniosła 790,9 mln zł (+5,2%), przy 3 147,2 mln zł przychodów (+1,2%) i GMV na poziomie 18 396,3 mln zł (+8,6%).
“Całoroczna wartość GMV [w Polsce] wzrosła o 10,8% do 60,71 mld zł, a przychody zwiększyły się o 19,4% do 9,5 mld zł. Jeszcze szybciej, bo o 21,3% wzrósł skorygowany zysk EBITDA, osiągając poziom 3,59 mld zł. Pozwoliło to marży osiągnąć poziom 5,91%, o 0,51 pkt proc. wyżej r/r i powyżej celu w przedziale 5,3-5,7%” – czytamy dalej.
Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce zwiększyła się do 15,1 mln w czwartym kwartale, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą przyspieszyła wzrost do 7,8% r/r i przekroczyła poziom 4 000 zł rocznie, podano także.
Dla całej Grupy w całym 2024 r. skorygowana EBITDA wyniosła 2 995 mln zł (+17,9%), przy 10 940 mln zł przychodów (+6,7%) i GMV na poziomie 63 969 mln zł (+9,6%).
“GMV Allegro przebiło poziom 60 mld zł w sam raz na swoje 25. urodziny. Wartość zakupów na naszej platformie wzrosła w tempie ponad trzy razy szybszym niż sprzedaż detaliczna w Polsce. Poradziliśmy sobie dobrze w całym roku finansowym. Po raz pierwszy można było w świątecznym szczycie zakupowym korzystać z oferty na naszych platformach w czterech krajach. Nasze wyniki w czwartym kwartale były albo zgodne z naszymi oczekiwaniami, albo je przekroczyły, choć było blisko w przypadku celu dla GMV w Polsce” – skomentował prezes Roy Perticucci, cytowany w komunikacie.
W ciągu osiemnastu miesięcy Allegro uruchomiło swoje platformy w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Dzięki temu docelowy rynek Grupy zwiększył się o 26 mln potencjalnych klientów i klientek i obejmuje obecnie 63 mln konsumentów, podkreślił prezes.
“Na koniec 2024 roku mieliśmy 21 mln aktywnych kupujących, z czego sześć mln spoza Polski. Udowodniliśmy, że możemy sprawnie i niedrogo uruchamiać nasz model marketplace w nowych krajach, ale na chwilę wstrzymujemy dalsze plany w tym zakresie. Wiele się nauczyliśmy i chcemy wykorzystać nasze wnioski, by ulepszać naszą ofertę i przyspieszyć wzrost częstotliwości zakupów, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce. Wznowimy plan uruchamiania nowych platform, gdy tylko uznamy, że skutecznie wdrożyliśmy te zmiany i będziemy zadowoleni z rezultatów” – zapowiedział Perticucci.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)