PTWP miało 14,84 mln zł zysku netto, 18,17 mln zł zysku EBIT w II kw. 2025 r.

Warszawa, 01.10.2025 (ISBnews) – PTWP odnotowało 14,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 7,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 18,17 mln zł wobec 10,63 mln zł zysku rok wcześniej. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 48,1 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 37,46 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2025 r. spółka miała 16,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,7 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 71,91 mln zł w porównaniu z 57,41 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 20,8 mln zł wobec 10,27 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“Przy podawaniu wyników szacunkowych zawsze zachowujemy konserwatywne podejście, dlatego tym bardziej cieszy nas, że finalny rezultat jest jeszcze lepszy. Osiągamy rekordowe wyniki zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i półrocznym. Silny wzrost przychodów, najwyższe w historii poziomy EBITDA oraz zysku netto jasno pokazują, że nasza strategia przynosi realne efekty. Dynamiczny rozwój segmentu digital, rosnąca frekwencja na wydarzeniach oraz skuteczne zarządzanie obiektami stanowią fundament tych rezultatów. To dowód, że skutecznie realizujemy wyznaczone cele i powiększamy skalę działalności, notując wzrost rok do roku o 20%, przy jednoczesnej kontroli kosztów. Pomimo sezonowości poszczególnych kwartałów z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące, zakładając utrzymanie zadowalającej ścieżki dalszego wzrostu” – powiedział prezes Grupy PTWP Wojciech Kuśpik, cytowany w komunikacie.

“Segment wydarzeń własnych osiąga bardzo dobre wyniki, ale traktujemy je jako motywację do dalszej pracy, a nie powód do samozadowolenia. Naszą rolą jest tworzenie przestrzeni do dialogu i budowania najlepszych modeli rozwoju w strategicznych obszarach, takich jak przemysł obronny. Patrzymy na naszą działalność w perspektywie całego roku, w którym intensywność i dynamika poszczególnych okresów naturalnie się różnią. Konsekwentnie pracujemy nad wypełnianiem kalendarza wydarzeń w kolejnych miesiącach oraz dalszą dywersyfikacją. To podejście pozwala nam utrzymywać stabilny rozwój Grupy w dłuższym horyzoncie” – dodał.

Na przedstawione ostateczne wyniki wpływ miały wszystkie trzy dynamicznie rozwijające się segmenty Grupy. Segment digital ponownie osiągnął bardzo wysoką marżowość – portale internetowe PTWP odwiedza średnio ponad 30 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, a bazy subskrybentów portali Grupy przekroczyły 300 tys. Według badania Mediapanel portale PTWP zajęły pierwsze miejsce w kategorii biznes, finanse, prawo w Polsce (kwiecień, czerwiec, lipiec i sierpień 2025 r.). Tylko w czerwcu br. serwisy odwiedziła rekordowa liczba czytelników, co przełożyło się na ponad 34 mln aktywnych użytkowników oraz prawie 122 mln odsłon (według danych: Google Analytics), podano.

Segment wydarzeń własnych odnotował rekordową frekwencję. Najważniejszym wydarzeniem półrocza był Europejski Kongres Gospodarczy, który zgromadził 18 tys. gości stacjonarnych i online, w tym 1300 prelegentów w ramach 200 sesji tematycznych. Wśród pozostałych wydarzeń w I półroczu br. były EEC Trends, 4 Design Days, Property Forum Miasta i Regiony 2025, Kongres Wyzwań Zdrowotnych (Health Challenges Congress), Future Retail Congress, cykl konferencji rolniczych czy ExpoGołębie.

Segment zarządzania obiektami (Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach) również odnotował znakomite wyniki – niemal pełne obłożenie kalendarza imprezami kulturalnymi, sportowymi, targami i kongresami. Łącznie w pierwszym półroczu 2025 r. Grupa zorganizowała 228 wydarzeń dla ponad 463 tys. uczestników. Rok 2025 jest dziesiątym z rzędu okresem zarządzania obiektami przez PTWP, wskazano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 10,99 mln zł wobec 9,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości prowadzi działalność w trzech głównych obszarach: digital – jako wydawca specjalistycznych portali internetowych oraz prowadzący platformy e-commerce; w obszarze wydawania czasopism i organizacji wydarzeń branżowych, m.in. kongresów, konferencji, targów, a także w obszarze zarządzania, poprzez spółkę zależną PTWP Event Center, infrastrukturą obiektów targowo-kongresowych i widowiskowych. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2024 r.

(ISBnews)