Trans Polonia miała 1,27 mln zł straty netto, 1,24 mln zł straty EBIT w II kw. 2025 r.

Warszawa, 26.09.2025 (ISBnews) – Trans Polonia odnotowała 1,27 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 0,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 1,24 mln zł wobec 0,66 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 53,76 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 57,39 mln zł rok wcześniej.

Po I półroczu 2025 r. spółka miała 0,38 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,43 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 106,49 mln zł w porównaniu z 111,51 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 8,34 mln zł wobec 8,87 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. EBITDA (oczyszczona o jednorazowe koszty) wyniosła 10,68 mln zł (+20,4% r/r).

“Najwyższe przychody w I półroczu 2025 r. wypracował transport chemii (81 233 tys. zł) przy jednoczesnym wzroście sprzedaży na poziomie +2,5%. Transport płynnych ładunków chemicznych odpowiada za 76,3% przychodów netto ze sprzedaży. Do przewożonych produktów, które zanotowały również wzrost sprzedaży zaliczyć należy dedykowany transport LPG (+4,9%). Spadki sprzedaży zanotowały transport płynnych ładunków spożywczych (-31,4%), transport mas bitumicznych (-31,0%) oraz transport cementów (-4,3%)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Na wynik EBITDA I półrocza 2025 r. najistotniejszy wpływ miało uwzględnienie w tym okresie w kosztach ogólnego zarządu kosztów transakcyjnych nabycia holdingu Nijman Zeetank (wpływ na wynik -2 340 tys. zł). EBITDA (oczyszczona o jednorazowe koszty transakcyjne nabycia) wyniosła w I półroczu 2025 r. 10 682 tys. zł i była wyższa stosunku do I półrocza 2024 r. o 20,4%, podano również.

“Pierwszą połowę roku zamykamy stabilnymi wynikami, które są konsekwencją przyjęcia strategii dywersyfikacji portfolio klientów. W obecnej sytuacji geopolitycznej w regionie, spółki transportowo-logistyczne powinny uwzględniać różne scenariusze rozwoju wydarzeń. Grupa TPG jako jeden z czołowych podmiotów zajmujących się transportem ADR, odpowiada za utrzymanie niezawodnych łańcuchów dostaw. Dlatego konsekwentnie rozwijamy działalność na rynkach Europy Zachodniej oraz analizujemy możliwości dalszej ekspansji” – podsumował prezes Dariusz Cegielski, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I półr. 2025 r. wyniosła 1,73 mln zł wobec 4,07 mln zł zysku rok wcześniej.

Trans Polonia to operator transportowo-logistyczny, oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest obecna w kilkunastu krajach Europy, posiada swoje przedstawicielstwa we Francji, Holandii, Hiszpanii i Niemczech. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. W 2024 r. miała 221,2 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)