Pepco Group oczekuje wzrostu przychodów do ponad 4,5 mld euro w r.obr. 2025

Warszawa, 25.09.2025 (ISBnews) – Pepco Group oczekuje, że przychody (z wyłączeniem Poundland) w roku obrotowym 2025 (trwającym do końca września br.) powinny przekroczyć 4,5 mld euro wobec 4,2 mld euro rok wcześniej oraz że wzrost bazowej EBITDA (MSSF 16) w ujęciu rocznym będzie na wysokim, jednocyfrowym poziomie, podała spółka. Grupa spodziewa się też osiągnięcia solidnego zysku netto w roku obrotowym 2025 wobec 196 mln euro zysku za 9 miesięcy 2025 i wobec 199 mln euro zysku w całym roku obrotowym 2024.

W Polsce Grupa zanotowała solidne wyniki, dzięki którym w trwającym II półroczu roku obrotowego 2025 osiągnięto pozytywną dynamikę LFL na poziomie +2,6%, podano także. Z kolei w Europie Zachodniej wzrost przychodów LFL był na poziomie +3,2% w trwającym II półroczu. Z wyłączeniem towarów szybkozbywalnych (FMCG) przychody LFL wzrosły o 15,6%.

“‘Nowa Grupa Pepco’ obejmuje działalność Grupy, z wyłączeniem Poundland. Biorąc to pod uwagę Grupa spodziewa się zaraportować przychody na pełny rok obrotowy przekraczające 4,5 mld euro. Grupa wciąż korzysta na rozpoczętej w I półroczu mocnej poprawie marży brutto rok do roku, napędzanej przez Pepco. W rezultacie Grupa spodziewa się, że w roku obrotowym 2025 bazowa EBITDA (MSSF 16) znajdzie się bliżej górnego poziomu zapowiedzianego przez zarząd (tj. wysoki, jednocyfrowy wzrost r/r). Zarząd spodziewa się, że wzrost całorocznego bazowego zysku netto znacząco przewyższy wzrost EBITDA, z uwagi na niższe odsetki oraz opłaty podatkowe w porównaniu z rokiem obrotowym 2024, i to pomimo zaksięgowania m.in. jednorazowego efektu związanego z refinansowaniem zadłużenia w czwartym kwartale. Jest to już widoczne w bazowym wyniku netto, który po 9 miesiącach osiągnął wartość 196 mln euro, porównywalną z całorocznym wynikiem za rok obrotowy 2024 (199 mln euro)” – czytamy w komunikacie.

“Utrzymanie zdyscyplinowanego podejścia do ekspansji liczby sklepów oraz inwestycji kapitałowych przełoży się również na silną generację gotówki, nawet po wliczeniu kosztów różnych programów strategicznych transformacji w roku obrotowym 2025, w tym sprzedaży Poundland, reorganizacji sklepów w Pepco Germany oraz przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus na Półwyspie Iberyjskim” – podano również.

Spółka poinformowała, że przychody ‘Nowej Grupy Pepco’ za okres 51 tygodni zakończony 21 września 2025 r. wzrosły o 8,8% przy zachowaniu stałych kursów walutowych i były napędzane otwarciami nowych sklepów oraz wzrostem przychodów LFL marki Pepco w tym samym okresie o 2,7%.

“W trakcie samego czwartego kwartału dynamika wzrostu wyników uległa dalszej poprawie, z przychodami LFL marki Pepco rosnącymi w bieżącym czwartym kwartale o 3,9%. Grupa spodziewa się uruchomić 84 nowe sklepy netto w trakcie czwartego kwartału i planuje zamknąć rok z 248 nowymi sklepami netto łącznie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami” – czytamy także w materiale.

“Z powodzeniem zakończono sprzedaż towarów kategorii FMCG w sklepach marki Pepco, doświadczając jedynie krótkiego, zaplanowanego wcześniej okresu zakłóceń w sklepach. Strategia Grupy jest zorientowana na sprzedaż kluczowych kategorii odzieży oraz towarów codziennego użytku, w których Grupa osiąga większe zyski oraz marże, i w których Pepco ma przewagę konkurencyjną. W ramach realizacji tej strategii dokonano przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus w Hiszpanii i Portugalii do standardowego formatu, jak również usunięto towary kategorii FMCG z krętych alejek prowadzących do kas we wszystkich sklepach Pepco. Przychody LFL po wyłączeniu FMCG wzrosły w trwającym czwartym kwartale o 7,6%, w porównaniu do 4,8% w ubiegłym kwartale. Na tej podstawie można powiedzieć, że przychody LFL notowały stopniową poprawę w każdym z kwartałów roku obrotowego 2025” – podano.

Spółka zaznaczyła, że wyjście ze sprzedaży towarów kategorii FMCG jest kontynuowane i postępuje zgodnie z planem przedstawionym w marcu br. i przypomniała, że sprzedaż Poundland firmie Gordon Brothers przeprowadzono w czerwcu 2025 r.

“Ostatnie 12 miesięcy było przełomowym rokiem dla firmy: przeformatowaliśmy naszą strategię i rozpoczęliśmy jej szybką realizację. Jestem bardzo zadowolony z postępów, jakich dokonaliśmy, osiągając kluczowe cele na ten rok zgodnie ze strategią przedstawioną na Dniu Inwestora w marcu 2025 r. Dokonaliśmy dezinwestycji z Poundland oraz przestaliśmy oferować towary kategorii FMCG w ramach marki Pepco, co pozwoliło nam na osiągnięcie silniejszego wzrostu oraz na podejmowanie taktycznych decyzji w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. Nasze wyniki pokazują, że to były słuszne kroki prowadzące do dalszej budowy zyskownego wzrostu Pepco. Na koniec roku obrotowego 2025 spodziewamy się zaraportować solidne przychody i bazową EBITDA, wspierane przez znaczącą poprawę marży brutto rok do roku” – powiedział prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.

“Nowe działania na rzecz wzmocnienia naszej pozycji lidera cenowego oraz oferty produktowej zostały dobrze odebrane przez klientów i wspierały obserwowany wzrost przychodów LFL. Dotychczasowe wyniki trwającego czwartego kwartału były szczególnie mocne, z przychodami LFL rosnącymi o 3,9% – to nasz najlepszy wynik kwartalny w ciągu ostatnich dwóch i pół roku. Szczególną uwagę poświęciliśmy poprawie wyników w Polsce, co zaowocowało ogólnym odbiciem się LFL w drugiej połowie roku, podczas gdy nasze sklepy w Europie Zachodniej osiągnęły poziom wzrostu LFL w wysokości +6,7% w ciągu roku” – dodał.

Zaznaczył, że działalność Grupy została przebudowana i uproszczona oraz jest skoncentrowana na podstawowej marce Pepco w kluczowych regionach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej.

“Grupa jest teraz zwinniejsza i gotowa do wykorzystywania nadchodzących okazji oraz by budować wyższe zadowolenie klientów dzięki kanałom cyfrowym i w efekcie zwiększać swój udział w rynku. Kończąc ten rok na silnej pozycji, jestem przekonany, że te solidne postępy w strategicznych obszarach, połączone ze skupieniem się na generowaniu gotówki i osiąganiu dalszych zwrotów na kapitale, będą stanowiły punkt wyjścia do budowania wzrostu wartości dla akcjonariuszy w kolejnym roku obrotowym” – podkreślił prezes.

Przychody LFL marki Dealz w okresie 51 tygodni do 21 września 2025 r. wzrosły o 1,9%, na co wpływ ma trudny trwający IV kwartał, w trakcie którego przychody LFL spadły o 4,4%. Słaba sprzedaż LFL w czwartym kwartale była spowodowana głównie słabymi wynikami segmentu health & beauty, z uwagi na intensywne promocje na rynku, jak również gorszymi wynikami w sprzedaży napojów bezalkoholowych z uwagi na wyjątkowo zimną aurę w Polsce tego lata, podano także.

Grupa zamierza opublikować wstępne wyniki dla 12 miesięcy zakończonych 30 września br. w środę, 10 grudnia.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)