W ślad za dokonaną przez PARP korektą materiału prasowego podajemy w pierwszym akapicie prawidłową datę końca przyjmowania wniosków – to 24 czerwca 2025 r.
Poniżej aktualna treść depeszy:
Warszawa, 09.04.2025 (ISBnews) – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła nabór “Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, podała Agencja. Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze wynoszą 50 mln zł. Działanie ma na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych. Wnioski będą przyjmowane od 13 maja do 24 czerwca 2025 r.
“Dofinansowanie w ramach działania ‘Promocja marki innowacyjnych MŚP’ mogą uzyskać projekty mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych oraz wyjazdowych misjach gospodarczych. Wydarzenia targowe są wskazane na liście opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Działanie ma na celu promowanie marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki” – czytamy w komunikacie.
O dofinansowanie mogą się ubiegać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
Sektor medyczny i farmaceutyczny
Sektor budowy i wykańczania budowli
Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
Sektor IT/ICT
Sektor przemysłu kreatywnego
Sektor kosmetyczny
Sektor maszyn i urządzeń
Sektor meblarski
Sektor motoryzacyjny
Sektor pojazdów szynowych
Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
Sektor lotniczo-kosmiczny
Sektor spożywczy.
Wnioskodawca w ramach realizacji projektu może sfinansować m.in.: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych, wskazano również.
Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze wynoszą 50 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 85% w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50% dla pozostałych kosztów kwalifikowanych. W naborze nie określono minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.
(ISBnews)