Warszawa, 09.04.2025 (ISBnews) – Answear.com odnotowało 39 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025 r. wobec 18 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
“W ostatnim kwartale minionego roku Answear.com osiągnął marżę brutto na poziomie 217 mln zł, co oznacza wzrost o 32% r/r. EBITDA wzrosła ponad 2-krotnie do 39 mln zł. Dobre wyniki podkreślają powrót Spółki na dawną trajektorię wzrostów oraz przynoszą pierwsze efekty poczynionych inwestycji w transformację i premiumizację oferty” czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Przychody ze sprzedaży w IV kw. 2024 r. wyniosły 532,8 mln zł wobec 430,4 mln zł rok wcześniej.
“W IV kw. 2024 r. przychody Answear.com wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 24% r/r. Po wyeliminowaniu wpływu umocnienia złotego, dynamika wzrostu w walutach stałych sięgnęłaby 30 proc. Na szczególne podkreślenie zasługuje bardzo dobra sprzedaż na rynku polskim, która wzrosła o 45% r/r. Przychody segmentu PRM osiągnęły poziom 46 mln zł, co oznacza niemal 2-krotny wzrost r/r. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego Answear.com pozostaje najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie” – czytamy dalej.
W całym 2024 r. Answear.com odnotował 10,04 mln zł jednostkowej straty netto wobec 20,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 11,96 mln zł wobec 40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 34,35 mln zł wobec 56,49 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 508,64 mln zł wobec 1 260,06 mln zł rok wcześniej.
“Rok 2024 był dla nas okresem intensywnych inwestycji i przebudowy strategii działania. Skupiliśmy się na rozbudowie oferty, działaniach marketingowych, otwarciu concept store’u oraz przyciągnięciu nowych marek. Dziś mogę powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił – odbudowaliśmy dynamikę przychodów, a rentowność operacyjna wróciła na satysfakcjonujący poziom. Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami” – skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Answear.com ocenia, że zakończył w większości transformację swojej oferty w kierunku segmentu premium. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design, rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją pozycję w segmencie premium, wskazano też w materiale.
“W 2024 r. ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing w wysokości 308 mln zł, realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły rozpoznawalność marki Answear.com. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne, które wyniosły 30,7 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zainwestowaliśmy m.in. w otwarcie dwóch concept store’ów w warszawskiej Fabryce Norblina – unikalnych przestrzeni, które nie tylko wyróżniają nasze brandy, ale także przyciągają nowe marki do naszej oferty” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)