Warszawa, 09.04.2025 (ISBnews) – Agencja Rozwoju Innowacji (ARI) sfinalizowała transakcję nabycia 100% udziałów w czterech spółkach działających w obszarze sztucznej inteligencji: SynapsisAI, Rise Agency, Digital Master Institute oraz Eduedu od Chrisa Badury oraz Iwony Świerczyńskiej, podała ARI. Dzięki transakcji ARI skoncentruje się na rozwoju usług i produktów w obszarze sztucznej inteligencji.
Zgodnie z wcześniejszą umową inwestycyjną, większościowym akcjonariuszem ARI został Krzysztof (Chris) Badura – specjalista z obszaru sztucznej inteligencji, automatyzacji i projektowania zoptymalizowanego UXUI, a docelowo zostanie też prezesem ARI. Transakcja ARI z czterema firmami jest konsekwencją ogłoszonego w ub.r. przeglądu opcji strategicznych oraz podpisanej w marcu br. umowy inwestycyjnej. Na jej mocy dotychczasowi akcjonariusze, którzy posiadali większościowy pakiet sprzedają 18 mln akcji Chrisowi Badurze i wskazanym przez niego podmiotom, podano.
“Realizowana transakcja stanowi strategiczny krok w kierunku zmiany profilu działalności Agencji Rozwoju Innowacji S.A. Od teraz spółka skupi się na sztucznej inteligencji, szczególnie wykorzystywanej w edukacji oraz medycynie. Wierzymy, że synergia wynikająca z połączenia naszych zasobów pozwoli na tworzenie unikatowych rozwiązań odpowiadających na wyzwania współczesnego rynku” – powiedział prezes Agencji Rozwoju Innowacji Cezary Ziarkowski, cytowany w komunikacie.
“Wierzę, że dzięki połączeniu doświadczenia zespołów, unikalnych produktów i technologii oraz możliwości jakie daje rynek kapitałowy, wspólnie zbudujemy silnego gracza na rynku nowoczesnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji – od edukacji i medycyny po biznes i rozrywkę. To dla mnie nie tylko kolejny etap rozwoju, ale także odpowiedzialność za przyszłość AI w Polsce” – dodał nowy większościowy akcjonariusz i przyszły prezes Agencji Rozwoju Innowacji Chris Badura.
Spółka wskazała, że dzięki transakcji ARI skoncentruje się na rozwoju usług i produktów w obszarze sztucznej inteligencji. Przejmowane spółki wspierają transformację cyfrową w następujących sektorach:
• Edukacja – empatyczne i spersonalizowane systemy nauczania,
• Medycyna i profilaktyka zdrowia – AI do analizy emocji i stanu psychofizycznego,
• Biznes – optymalizacja procesów decyzyjnych i operacyjnych,
• Finanse i księgowość – inteligentna automatyzacja dokumentacji,
• Rozrywka – immersyjne doświadczenia AI i analiza zachowań użytkowników.
Spółka zaznaczyła, że przejmowane firmy uzupełniają się kompetencyjnie i produktowo. SynapsisAI specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Spółka posiada status certyfikowanego partnera IBM w zakresie AI, a zespół tworzą eksperci z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem w dziedzinach takich jak: inżynieria oprogramowania, data science, architektura systemów AI. Najważniejszy projekt realizowany przez spółkę to SensumAI, system wykorzystujący sztuczną inteligencję do analizy emocji, mimiki, tonu głosu i mikroreakcji użytkownika – może być wykorzystywany w medycynie, edukacji i interaktywnej rozrywce.
SynapsisAI realizuje również dla mPay SA wdrożenie innowacyjnego systemu AI Hiper Monetyzacji Użytkowników. Jego celem jest zwiększenie efektywności sprzedaży oraz monetyzacja potencjału zakupowego użytkowników aplikacji mPay. System ma wykorzystywać zaawansowane algorytmy analizy behawioralnej i interaktywną komunikację z użytkownikami za pomocą asystenta AI, umożliwiając: personalizację ofert, tworzenie predykcji zakupowych, zwiększenie przychodów dzięki bezpośredniej sprzedaży oraz optymalizację kampanii marketingowych. Docelowo pozwoli na budowanie spersonalizowanych micro punktów sprzedażowych, oferujących produkty zewnętrzne (spoza aplikacji) partnerów biznesowych, podano.
Z kolei Digital Master Institute (DMI) to instytut, posiadający nowoczesną platformę edukacyjną z wbudowanymi autorskimi rozwiązaniami AI dla edukacji dorosłych, na której nauka odbywa się nawet do 20% efektywniej niż tradycyjnymi metodami. Instytut współpracuje z uczelniami wyższymi. Realizuje kursy zawodowe z obszarów IT, w tym również w zakresie sztucznej inteligencji miękkiej (bez umiejętności programistycznych) i twardej – dedykowanej inżynierom. Kursy są prowadzone pod patronatem SynapsisAI – partnera IBM Polska.
W obszarze edukacji działa też Eduedu. Rozwija nowatorski spersonalizowany ekosystem nauczania z korepetycjami AI dla dzieci i młodzieży. Jednym z rozwiązań firmy są eduboty odpowiedzialne nie tylko za naukę materiału, ale także za motywację i wsparcie emocjonalne. Za komercjalizację produktów wszystkich firm odpowiedzialna jest natomiast Rise Agency.
ARI SA jest notowaną na NewConnect firmą doradczą specjalizującą się w pozyskiwaniu dotacji dla firm również w formie kapitału zwrotnego, tj. kredytów, leasingu i pożyczek, także dofinansowywanych z funduszy europejskich.
(ISBnews)