Warszawa, 08.04.2025 (ISBnews) – DHL Group podpisała memorandum of understanding (MoU) z platformą Temu w celu pogłębienia współpracy i dalszej rozbudowy dotychczasowego partnerstwa, podało Temu. Porozumienie ma na celu skuteczniejsze wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw w realizacji zamówień.
“Za pośrednictwem naszych jednostek operacyjnych DHL już dziś dostarczamy szeroki zakres usług logistycznych dla Temu – od transportu lotniczego po dostawy tzw. ‘ostatniej mili’. Cieszymy się, że możemy pogłębić naszą współpracę. Łącząc nasze kompetencje logistyczne z innowacyjnością marki, jesteśmy w stanie tworzyć bardziej wydajne, zgodne z regulacjami i wygodne rozwiązania. Przyniosą one korzyści zarówno konsumentom, jak i lokalnym przedsiębiorstwom na obsługiwanych przez nas rynkach” – powiedziała CCO oraz head of DHL customer solutions & innovation Katja Busch, cytowana w komunikacie.
“Podpisany list intencyjny to istotny krok w rozwoju naszej współpracy z DHL Group. Rozbudowana sieć oraz możliwości logistyczne firmy pomogą nam realizować misję zwiększania dostępności do przystępnych cenowo produktów dla konsumentów oraz wspierać rozwój sprzedawców obecnych na platformie” – dodał współzałożyciel Temu Qin Sun.
Porozumienie ma na celu zacieśnienie współpracy, by skuteczniej wspierać lokalne małe i średnie przedsiębiorstwa w realizacji zamówień. Od niedawna, dzięki rozwojowi przez Temu modelu “local-to-local”, możliwe jest dołączanie do sprzedaży na platformie także firm z Polski, przypomniano także.
DHL Group wesprze Temu oferując m.in. rozwiązania w zakresie transportu multimodalnego, aby zapewnić jeszcze bardziej efektywne i zrównoważone usługi w łańcuchu dostaw. Dzięki gęstej sieci operacyjnej i globalnemu zasięgowi, DHL Group jest idealnym partnerem dla Temu w kontekście rozwoju, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i tych wschodzących.
W ramach podpisanego memorandum, DHL Group wykorzysta swoje doświadczenie logistyczne, by wspierać operacje Temu w Europie – w tym rozwijany przez platformę model lokalny (tzw. “local-to-local”). Umożliwia on regionalnym partnerom handlowym sprzedaż za pośrednictwem platformy oraz wsparcie realizacji lokalnych zamówień. Temu szacuje, że nawet 80% całkowitej sprzedaży w Europie będzie pochodzić właśnie z tego modelu.
Platforma Temu planuje w przyszłości umożliwić europejskim sprzedawcom dotarcie do globalnych rynków – co stworzy nowe możliwości rozwoju i skalowania biznesu, szczególnie dla firm z sektora MŚP. DHL będzie również wspierać Temu w zwiększaniu obecności na rynkach e-commerce, w tym w regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), zakończono w informacji.
DHL Group łączy marki DHL i Deutsche Post. Portfolio międzynarodowych usług grupy obejmuje obsługę poczty i paczek, przesyłki ekspresowe, transport towarów, zarządzanie łańcuchem dostaw i rozwiązania logistyczne e-commerce.
Temu to rynek e-commerce, który łączy konsumentów z milionami sprzedawców, producentów i marek. Zostało założone w Bostonie w USA w 2022 r.
(ISBnews)