11 bit studios zmieniło metodę amortyzacji gry ‘Frostpunk 2’, zwiększając jej koszt

SEG 2025

Warszawa, 07.04.2025 (ISBnews) – 11 bit studios dokonał zmiany metody amortyzacji gry “Frostpunk 2”, w konsekwencji czego koszt amortyzacji tego tytułu w jego sprawozdaniu finansowym za ub.r. wyniesie 12,52 mln zł zamiast 3,13 mln zł w przypadku stosowania dotychczasowej metody, podała spółka.

“Po uzgodnionej z audytorem spółki przedmiotowej zmianie, gra ‘Frostpunk 2’, począwszy od premiery, która miała miejsce 20 września 2024 roku (wersja na komputery PC) będzie amortyzowana metodą degresywną przez okres siedmiu lat. W konsekwencji, koszt amortyzacji gry ‘Frostpunk 2’, ujęty w Sprawozdaniu z całkowitych dochodów za 2024 rok, wyniesie 12 521 440 zł. W przypadku stosowania przez spółkę poprzedniej metody amortyzacji (amortyzacja liniowa przez okres pięciu lat) ujęty w Sprawozdaniu z całkowitych dochodów za 2024 rok koszt amortyzacji gry ‘Frostpunk 2’ wyniósłby 3 130 360 zł” – czytamy w komunikacie.

11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: “Anomaly”, “This War of Mine” i “Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry “Moonlighter” i “Children of Morta”.

(ISBnews)