Warszawa, 31.03.2025 (ISBnews) – Zwiększenie zakupów w internecie zamiast w sklepach stacjonarnych planuje w najbliższym czasie 54% konsumentów, a 25% nie ma jeszcze w tym zakresie planów, wynika z badania Payback Opinion Poll. Największym beneficjentem rosnącej popularności e-commerce są duże platformy zakupowe, na których 55% badanych dokonuje większości transakcji, a jednocześnie 16% konsumentów kupuje większość rzeczy bezpośrednio na stronach konkretnych marek.
Ze sklepów internetowych korzysta 80% Polaków, a konsumenci wybierają zakupy online głównie ze względu na wygodę i brak konieczności opuszczania domu (50%) oraz atrakcyjne ceny (38%), podano.
“Największym beneficjentem rosnącej popularności e-commerce są duże platformy zakupowe, na których 55% badanych dokonuje większości transakcji. Jednocześnie tylko 16% konsumentów kupuje większość rzeczy bezpośrednio na stronach konkretnych marek” – czytamy w komunikacie.
Według badania Payback Opinion Poll, najczęściej wybieraną formą dostawy zamówień pozostaje odbiór w automacie paczkowym, który preferuje 79% konsumentów, a z opcji dostawy kurierem do domu regularnie korzysta 36% Polaków. Z kolei 38% konsumentów deklaruje, że nigdy nie korzysta z możliwości odesłania towaru, a 53%, że robi to rzadko.
Wraz z rosnącym wolumenem zamówień, firmy kurierskie podnoszą swoje opłaty, co stanowi kolejne wyzwanie dla e-commerce, wskazano.
“Dynamika wzrostu wolumenów spowodowała, że w 2024 roku firmy kurierskie zwiększyły swoje opłaty. Pojawiły się również opłaty za nadmiarowe kilogramy. W 2025 roku można spodziewać się kontynuacji tego trendu. Wprowadzenie opłat za zajmowaną przestrzeń (capacity surcharge) jest coraz bardziej prawdopodobne” – skomentował Distribution Manager w DSV – Global Transport and Logistics Oskar Błaszkowski, cytowany w komunikacie.
(ISBnews)