Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

SEG 2025

Warszawa, 28.03.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 24-28 marca.

Demolish Games: Powziął informację, że nie zostanie zawarta umowa z Frozen Way na pełną produkcję gry “Builder Simulator 2”, podało Demolish Games. Umowa została wykonana oraz w pełni rozliczona. Ostatecznie wydawca nie zdecydował się na zawarcie z Demolish Games umowy na pełną produkcję gry z przyczyn nieleżących po stronie Demolish Games, podkreślono.

Render Cube: Przekroczył 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy gry “Medieval Dynasty” na koniec lutego br., podała spółka. W ub.r. Render Cube informował o przekroczeniu progu 2 mln kopii na koniec kwietnia 2024 r.

Red Square Games: Podpisało z Ares Games umowę dystrybucyjną, w ramach której krakowska spółka zajmie się lokalizacją i sprzedażą gry planszowej włoskiego wydawnictwa oraz jej dodatków, podała spółka.

Vivid Games: Zawarł z VR Factory Games porozumienie dotyczące potencjalnej współpracy w zakresie przygotowania portu gry “Real Boxing 3” dla urządzeń VR, podały spółki. Współpraca rozpocznie się od weryfikacji technicznej projektu, która zakończy się w ciągu dwóch miesięcy od zawarcia porozumienia.

VRFabric: Premiera gry “My Demon Wife VR” na gogle Oculus Rift oraz Oculus Rift S została ustalona na 28 marca tego roku, podał VRFabric, odpowiedzialny za portowanie, optymalizację i przygotowanie gry pod obsługę gogli. Cena gry będzie wynosić 19,99 USD za sztukę.

CI Games: Planuje “bardzo dużą” aktualizację gry „Lords of the Fallen” w kwietniu, poinformował prezes Marek Tymiński.

CD Projekt: Oczekuje, że zrealizuje cel programu motywacyjnego na lata 2023-2026 na poziomie 2 mld zł skumulowanego zysku netto dzięki “długowieczności” swoich gier, aktywnemu zarządzaniu franczyzami i wydawaniu nowych treści, poinformował CFO Piotr Nielubowicz. Nie uwzględnia to premiery “Wiedźmina 4”, który nie zostanie wydany w ramach pierwszego celu programu motywacyjnego, który kończy się 31 grudnia 2026 roku.

CD Projekt: Nie planuje wydać “Wiedźmina 4” przed końcem 2026 roku, poinformował CFO Piotr Nielubowicz.

CD Projekt: Przewiduje, że projekt Orion (kontynuacja gry “Cyberpunk 2077”) w nadchodzących tygodniach wejdzie w fazę przedprodukcyjną, poinformował Joint CEO Michał Nowakowski.

CD Projekt: Prowadzi obecnie kilkanaście projektów badawczych w obszarze sztucznej inteligencji (AI), podała spółka.

CD Projekt: Planuje dalsze prace deweloperskie związane z realizowanymi projektami, kontynuację kampanii informacyjnej Wiedźmina 4, a także rozwój działalności zespołu CD Projekt RED w Bostonie w perspektywie najbliższych kwartałów, podała spółka.

CD Projekt: Zapowiada “dalszą ofensywę” w świecie gry “Cyberpunk 2077”, poinformował co-CEO Michał Nowakowski.

Ten Square Games: TSG szykuje się do ofensywy monetyzacyjnej “Fishing Clash” i “Hunting Clash”, poinformował CEO Andrzej Ilczuk. W przyszłym roku TSG wróci do “celowanych akwizycji”.

Ten Square Games: Ocenia, że wchodzi w 2025 rok z “mocnym fundamentem” do odbudowy wzrostu oraz że jest dobrze przygotowany do stabilizacji wyników flagowych tytułów i przyspieszenia wzrostu w segmencie symulatorów lotniczych, poinformował CEO Andrzej Ilczuk.

Draw Distance: Uzyskał informację od Curve Games – wydawcy gry ‘Serial Cleaner’ o wyznaczeniu daty premiery dodatku do gry – ‘Serial Cleaner: Blood-Confetti’ na platformie Steam na 28 kwietnia br., podała spółka.

Ten Square Games: Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 100 040 676,45 zł, co tj. 15,73 zł na akcję, podała spółka. Na dywidendę proponuje przeznaczyć całość jednostkowego zysku netto za 2024 r., tj. 72 694 774 zł, oraz część kapitału zapasowego utworzonego z zysku z lat poprzednich (tzw. zyski zatrzymane) w kwocie 27 345 902,45 zł.

Ten Square Games: Odnotowało 23,31 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w IV kw. 2024 r. wobec 34,6 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 28,39 mln zł wobec 35,35 mln zł zysku rok wcześniej.

Gamivo: Zaprosiło do składania ofert sprzedaży 36 548 akcji zwykłych na okaziciela serii A, serii B i serii C, stanowiących ok. 1,96% kapitału zakładowego i ok. 1,96% głosów na walnym zgromadzeniu, po cenie 35 zł za sztukę, podała spółka. Rozpoczęcie przyjmowania ofert sprzedaży nastąpi 25 marca, a zakończenie – 8 kwietnia 2025 roku. Przewidywana data przeniesienia własności akcji oraz rozliczenia transakcji to 11 kwietnia 2025 r.

Gamivo: Zgromadzenie wspólników spółki zależnej – Omnigate zdecydowało, by zysk netto spółki zależnej za 2024 r., w wysokości 417 860,21 zł przeznaczyć na wypłatę dywidendy wspólnikom. Gamivo jest jedynym wspólnikiem spółki, posiadającym 100% udziału w jej kapitale zakładowym.

Lichthund: Osiągnął w 2024 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 3,5 mln zł oraz stratę operacyjną w wysokości 0,9 mln zł. Zrealizowane wyniki są pochodną rozwoju dwóch gier spółki, to jest “Rockbeasts” oraz “Food Truck Empire”. “Nasze wyniki finansowe z 2024 odzwierciedlają realizację naszego planu produkcyjnego. Na koniec roku dysponowaliśmy 3,2 mln zł środków nansowych, które zapewniają nam komfort na pokrycie planowanych wydatków związanych z rozwojem gier w 2025 roku. W ciągu najbliższych 12 miesięcy premiery ‘Rockbeasts’ i ‘Food Truck Empire’ trafią do graczy, co pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe” – powiedział członek zarządu, dyrektor finansowy Dariusz Zaremba.

Movie Games VR: Spółka zawarła z Labocanna (swoim największym akcjonariuszem) umowę pożyczki w formie linii kredytowej do wysokości 100 tys. zł. Umowa pożyczki zawarta została na czas nieokreślony; oprocentowanie pożyczki wynosi (stawka) WIBOR 3M w stosunku rocznym.

Drageus Games: Zawarł umowę z Orbital Knight na portowanie i wydawanie gry “Castle Crumble” na Konsole PlayStation, Xbox oraz Nintendo. Planowany termin wydania gry na tych platformach przewidywany jest na rok 2025.

CD Projekt: “Nie wykluczamy akwizycji w przyszłości ale też obecnie nie mamy żadnych planów M&A na ten rok. Stawiamy na rozwój organiczny” – powiedział CFO Piotr Nielubowicz na czacie StockWatch. Nieogłoszony projekt, nad którym CD Projekt pracuje wspólnie z Fools Theory to “naturalnie projekt growy” – dodał Nielubowicz.

PlayWay: “Cinemaster Cinema Simulator’ pojawiło się 27 marca.

President Studio: Data premiery gry “Crime Scene Cleaner” w wersji na konsolę Xbox Series ustalona na 17 kwietnia 2025 r. Cena jednostkowa portu wyniesie 24,99 USD. Spółka jest właścicielem praw majątkowych portu. Producentem portu jest ConsoleWay, wydawcą – PlayWay.

Lichthund: Prezes Rafał Zaremba podał, że pierwsza gra “Food Truck Empire” znajduje się na finalnym etapie produkcji. “W 2024 roku planowaliśmy jej samodzielne wydanie w formule early access, jednak ze względu na dużą podaż gier i rosnącą konkurencję na rynku zdecydowaliśmy się przesunąć premierę. Wierzymy, że dopracowane projekty, które spotkają się z uznaniem graczy, mają największy potencjał na dobrą sprzedaż w długim okresie. Dlatego, zgodnie z ewolucyjnym charakterem tego projektu, organizujemy cykliczne playtesty, aby w procesie testów i iteracji dopracować grę do najwyższego poziomu. Wierzymy, że ‘Food Truck Empire’ odniesie sukces, bazując na wynikach kilkuset zebranych ankiet i ponad tysiącu zebranych ocenach, w których 89% graczy oceniło grę pozytywnie, oraz na wstępnym zainteresowaniu wydawców. W 2025 roku podejmiemy finalne decyzje dotyczące strategii wydawniczej, aby zmaksymalizować szanse na komercyjny sukces gry” – napisał prezes w raporcie rocznym. Druga produkcja, dotychczas rozwijana pod nazwą kodową “Bulldog”, czyli gra “Rockbeasts”, jest realizowana zgodnie z harmonogramem uzgadnianym z Team17. “Proces produkcji w 2024 był bardzo intensywny, m.in. stworzyliśmy wszystkie główne funkcjonalności rozgrywki, zrealizowaliśmy pełne udźwiękowienie dla ponad 100 postaci, stworzyliśmy autorski album muzyczny zawierający 17 utworów, dopracowaliśmy fabułę oraz tworzyliśmy konwersje na konsole. Jesteśmy już na finiszu prac deweloperskich, a wersja beta będzie gotowa w ciągu kilku tygodni. Pod koniec 2024 roku rozpoczęliśmy przygotowania do kampanii marketingowej, której oficjalny start miał miejsce w lutym 2025 roku, wraz z publikacją pierwszego trailera. W najbliższych miesiącach wspólnie z wydawcą będziemy realizować kolejne etapy kampanii marketingowej” – dodał prezes.

Frozen Way: Priorytetem jest produkcja oraz wydanie gry “Honeycomb: The World Beyond”, której premiera zaplanowana jest na czerwiec 2025 roku. W ramach marketingu przedpremierowego gra jest obecnie prezentowana na targach Game Developers Conference w San Francisco w Stanach Zjednoczonych na stoisku Snail Games USA Inc. Ponadto spółka kontynuuje rozwój marki “House Flipper” koncentrując się na rozbudowie franczyzy. Jednym z kluczowych projektów w produkcji jest „House Flipper: Remastered Collection”, którego premiera zaplanowana jest na IV kwartał 2025 roku. Jednocześnie spółka rozwija grę “House Flipper 2”. Aktualnie tworzony jest dodatek “House Flipper 2 – Pets DLC”, na opracowanie którego 15 maja 2024 roku została zawarta umowa wydawnicza z Frozen District. Równolegle prowadzone są prace nad rozwojem projektu “Farmatic”, którego premiera planowana jest na drugi lub trzeci kwartał 2026 roku.

Drageus Games: W pipeline ma “Mini Madness” (Nintendo Switch, planowane na 2025, portowanie, wydawanie); “Blood Purge Releaseburg” (PS, Xbox, Nintendo Switch na II kw. 2025, portowanie,wydawanie); “Speed Surge DLC” do „Mini Madness Nintendo” (Switch, II/III kw. 2025, portowanie,wydawanie); “Spire BlastBlood Purge Releaseburg” (PS, Xbox, Nintendo Switch, II/ III kw. 2025, portowanie,wydawanie); Tardy (Nintendo Japonia, 3Q.2025, portowanie, wydawanie); “Captain Dimension” (Steam, PS, Xbox, Nintendo Switch, IV kw. 2025, portowanie,wydawanie); “Mech Rage” (Xbox, PS, 2025/2026, producent, wydawca). Gry planowane w okresie późniejszym: “Wolly The Amazing Adventure” (Nintendo Switch, PC, producent, wydawca); “Nuketown” (Nintendo Switch, PC, producent, wydawca); “Fun Box Party 2” (Nintendo Switch, wydawca).

Sonka: Prezes spółki Rafał Sankowski poinformował w raporcie rocznym, że “Holstin” jest głównym (i praktycznie jedynym poza portem “Hellcard”, który *nadal* czeka na wydanie przez jego wydawcę oraz zamrożonymi projektami – np. “Astro Bears 2” – które czekają na swoją kolej) produktem Sonki. “‘Holstin’ obraca się wśród setki gier najczęściej dodawanych do listy życzeń na Steamie, legitymując się w momencie pisania tekstu ponad 310 000 wishlistami. Trzecie demo, o nazwie ‘Holstin: Jeziorne-Kolonia’, zostało *bardzo* pozytywnie przyjęte przez zewnętrznych testerów, w tym przez testerów Grupy PlayWay. Do połowy kwietnia wystartujemy z kampanią prowadzącą do wydania trzeciego dema ‘Holstina'” – dodał Sankowski.

Console Way: Kontynuuje rozwój w obszarze portowania gier, a także pozyskuje nowe projekty. Trwają negocjacje z grupą kapitałową PlayWay dotyczące pozyskania kolejnych dużych tytułów do portowania. “Spółka znajduje się w bardzo dobrej kondycji finansowej – utrzymujemy stabilny stan gotówkowy, co pozwala nam na dalsze inwestycje oraz rozwój działalność” – powiedział prezes Grzegorz Misztal.

RedDeer.Games: Ogłosił współpracę z Alacrity Studios, dzięki której „Hogtie” trafi na Steam i Nintendo Switch. “Neko Bakery” pojawi się na Nintendo Switch 3 kwietnia. 

Ritual Interactive: Darmowy co-op prolog „SWAT Commander” pojawi się na Steam 4 kwietnia.

Prime Bit Games: Zarejestrowanie 18 marca 2025 r. podwyższenia kapitału zakładowego spółki i objęcie przez Prime ASI SA 1 940 000 akcji na okaziciela serii F. Prime ASI posiada łącznie 4,44 mln akcji stanowiących 34,36% kapitału i głosów.

Games Incubator: “Deconstruction Simulator: Prologue” i “Ship Graveyard Simulator 2” – Steam Ships DLC zadebiutują 31 marca. 

SteelSeries: Marka sprzętu esportowego, zaprezentowała najnowsze wersje serii klawiatur Apex Pro Gen 3: czarną Apex Pro Mini Gen 3 oraz białą Apex Pro TKL Gen 3.

Artifex Mundi: Rok 2026 rok będzie prawdopodobnie momentem sprawdzam dla dwóch realizowanych projektów strategicznych spółki. Nasza rewizja dla segmentu F2P stara się uwzględnić aktualnie planowany kalendarz komercjalizacji dwóch prowadzonych strategicznych projektów, podał DM BDM. “Dodatkowo ograniczyliśmy optymizm dla efektów implementacji metagry Unsolved. Przypominamy, że spółka zawiesiła program skupu akcji własnych. Zakładamy, że pierwszy strumień dywidend lub wznowienie skupu akcji własnych może nastąpić w 2027 roku (będzie to już okres, w którym będzie można ocenić potencjał nowych projektów strategicznych)” – napisali analitycy BDM w raporcie.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)