Warszawa, 19.03.2025 (ISBnews) – W Polsce zarejestrowano 1 675 nowych osobowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w lutym 2025 r. (wzrost o 22% r/r), wynika z PEVO Index, przygotowywanego wspólnie przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), IBRM Samar oraz Otomoto. Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w ubiegłym miesiącu były Dacia Spring (235 sprzedanych szt.), Nissan Ariya (111 szt.) oraz Tesla Model Y (98 szt.).
Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w lutym 2025 r. wyniósł 3,7%.
“Na koniec lutego 2025 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 84 367 szt. Park osobowych BEV składał się z 76 009 szt. (+41% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1 675 szt. (wzrosła o 22% rok do roku). Na koniec lutego 2025 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 8 358 szt. (+38% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 330 szt. (+61% r/r)” – czytamy w komunikacie
“PEVO Index” obejmuje również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec lutego 2025 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4 306. To wzrost o 2% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 1,1% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi pod względem podaży modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (272 ogłoszenia w lutym 2025 r. ze średnią ceną 57 187 zł), Tesla Model 3 (239 ogłoszeń ze średnią ceną 118 457 zł) oraz BMW i3 (169 ogłoszeń ze średnią ceną 71 004 zł), podano także.
“W Polsce na koniec lutego 2025 r. funkcjonowało 9 125 (+47% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 6 259 AC (+38% r/r) oraz 2 866 DC (+68% r/r). Wzdłuż sieci TEN-T były dostępne 923 punkty ładowania, czyli o 48% więcej niż w lutym 2024 r. „PEVO Index” zawiera ponadto informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (728 punktów w lutym 2025 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (335), Szczecin (279), Kraków (264) oraz Poznań (263)” – czytamy dalej.
Polish EV Outlook to coroczna analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce, przygotowywana przez PSPA od 5 lat. Dzięki współpracy PSPA, IBRM Samar oraz Otomoto powstał PEVO Index – cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja Polish EV Outlook, zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane uwzględnione w pełnej wersji raportu.
(ISBnews)