Warszawa, 18.03.2025 (ISBnews) – cyber_Folks odnotował 20,95 mln zł znormalizowanego skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 15,07 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Spółka wskazała, że wynik netto za IV kw. 2024 r. w ujęciu znormalizowanym był tożsamy z wynikiem raportowanym (natomiast w IV kw. 2023 r. wynik powyżej to wynik znormalizowany).
Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 48,18 mln zł wobec 38,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 173,16 mln zł w IV kw. 2024 r. wobec 132,48 mln zł rok wcześniej.
W całym 2024 r. spółka miała 71,58 mln zł skonsolidowanego znormalizowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 44,51 mln zł zysku rok wcześniej; wynik raportowany wyniósł odpowiednio: 116,78 mln zł zysku wobec 50,83 mln zł zysku rok wcześniej.
“Raportowany zysk netto Grupy [ogółem] wyniósł 154 mln zł, w porównaniu do 87,4 mln zł w 2023 roku (75% wzrost r/r), natomiast znormalizowany zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej (bez uwzględnienia zysku na sprzedaży Profitroom i odpisu Blugento w 2024 r. oraz zysku na sprzedaży User.com w 2023 r.) wyniósł 71,6 mln zł (+61% r/r). Dynamika rozwoju i osiągnięte wyniki wyraźnie przekroczyły cele EBITDA określone w programach ESOP dla cyber_Folks i Vercom na 2024 rok. Kluczowym elementem strategii wzrostu spółki pozostaje łączenie ekspansji organicznej z przejęciami” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 657,04 mln zł w porównaniu z 479,95 mln zł rok wcześniej.
Skorygowany zysk EBITDA w całym ub.r. sięgnął 175,98 mln zł wobec 141,21 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
“Jednym z kluczowych wydarzeń 2024 roku było przejęcie 49,9% akcji Shoper S.A. za 547,5 mln zł, co pozwoliło cyber_Folks na dalszą ekspansję w obszarze e-commerce. Dzięki tej transakcji Grupa zyskała nowe możliwości rozwoju i poszerzenia swojej oferty o kompleksowe narzędzia SaaS wspierające sprzedaż online. Shoper, generujący dziesiątki milionów złotych EBITDA rocznie, stał się kluczowym aktywem w strukturze Grupy” – czytamy dalej.
Shoper to lider polskiego rynku SaaS e-commerce. Ugruntowana pozycja rynkowa i rekordowe wyniki finansowe, w tym rosnący o ponad 50% GMV omnichannel, sprawiają, że będzie to kluczowe aktywo Grupy cyber_Folks w obszarze e-commerce, podkreślono.
“Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera rynku dostawców technologii dla e-commerce w regionie CEE oraz jednej z wiodących firm technologicznych w Europie. Po sukcesie w Polsce planujemy powtórzyć ten model w innych krajach – podkreśla Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks” napisano też w informacji.
Grupa cyber_Folks w 2024 roku przeznaczyła ok. 20 mln zł na rozwój produktów i prace badawczo-rozwojowe, a po uwzględnieniu synergii z Shoperem, budżet R&D wzrósł do 30 mln zł.
“Kluczowym kierunkiem inwestycji są narzędzia e-commerce oraz sztuczna inteligencja (AI), wspierająca przedsiębiorców w automatyzacji procesów biznesowych. Jednym z flagowych rozwiązań jest kreator stron internetowych _Now, umożliwiający szybkie tworzenie stron zoptymalizowanych pod kątem wydajności i funkcjonalności” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w całym 2024 r. wyniósł 94,81 mln zł wobec 28,03 mln zł zysku rok wcześniej.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)