Warszawa, 13.03.2025 (ISBnews) – IMS odnotował 11,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (łącznie ze spólkami projektu Closer Music) w 2024 r. wobec 8,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Zysk operacyjny wyniósł 15,02 mln zł wobec 13,47 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 20,64 mln zł wobec 20,07 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, przy 66,34 mln zł przychodów (wobec 67,34 mln zł rok wcześniej).
Bez spółek Closer Music Corporation oraz Closer Music skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w ub.r. 12,28 mln zł wobec 7,5 mln zł zysku rok wcześniej, zaś wynik EBITDA – odpowiednio: 21,51 mln zł wobec 17,43 mln zł; przychody: 63,5 mln zł wobec 63,08 mln zł rok wcześniej.
“Grupa IMS osiągnęła w 2024 roku przychody ze sprzedaży zbliżone do roku 2023. Na każdym poziomie zysku (EBIT, EBITDA, zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej) grupa odnotowała rekordowe rezultaty w swojej dotychczasowej działalności. Na szczególną uwagę zasługuje zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, rosnący o prawie 30% w stosunku do roku 2023. Po raz pierwszy także wielkość tego zysku przekroczyła poziom 10 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły wstępnie 66,34 mln zł w 2024 r. wobec 67,34 mln zł rok wcześniej.
“Pozyskaliśmy w roku 2024 blisko 3 tys. nowych lokalizacji abonamentowych, głównie w segmencie premium. Dbaliśmy również o dyscyplinę kosztową. Zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii i mamy ambicje osiągać kolejne rekordy. Patrząc na zeszły rok, czujemy niedosyt w segmencie usług reklamowych, choć już druga połowa zeszłego roku była wyraźnie lepsza, a pozytywne trendy w tym obszarze obserwujemy również w bieżącym roku” – skomentował wiceprezes Piotr Bielawski, cytowany w komunikacie.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
(ISBnews)