Orange Polska chce wzmacniać pozycję na rynku integratorskim i cyfryzacji MSP – wywiad

SEG 2025

Warszawa, 07.03.2025 (ISBnews/ISBtech) – Orange Polska, po osiągnięciu silnej pozycji w transformacji cyfrowej największych firm, pracuje nad dostosowaniem tych rozwiązań dla potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), aby wzmacniać swoją pozycję na rynku integratorskim i usług cyfrowych, poinformowała ISBtech wiceprezes ds. Rynku Biznesowego Bożena Leśniewska. Wskazała, że w obliczu transformacji cyfrowej także temat równoprawności kobiet i udziału ich w zarządach firm oraz na stanowiskach kierowniczych jest bardzo ważny. W Orange Polska jest to częścią strategii biznesowej.

“Orange Polska na rynku biznesowym jest niekwestionowanym liderem w branży technologicznej. W ub. roku awansowaliśmy na 3. miejsce wśród największych spółek w sektorze IT. To efekt naszych działań związanych z wzmacnianiem ICT, czyli wychodzeniem poza usługi telekomunikacyjne i naszym repozycjonowaniem z tradycyjnego telekomu do partnera w transformacji cyfrowej dla firm. Efekt ten, w ostatnich ośmiu latach, jest bardzo wymierny, bo udział usług ICT dla sektora enterprise, czyli największych naszych klientów w przychodach z sektora B2B wynosi 66%” – powiedziała ISBtech Leśniewska podczas konferencji Women on Boards Orange i LiderShe.

Zaznaczyła, że w tym wymiarze Orange Polska dla dużych klientów jest już bardziej firmą z rynku IT niż telekomem. 

“Ten trend będziemy kontynuować w tym roku, ale także w przyszłym, o czym niedługo będziemy informować w nowej strategii. Kontynuować to znaczy wzmacniać swoją pozycję na rynku integratorskim i usług cyfrowych, rozwiązań związanych z software, z CRM, czyli z wszystkim tym, co stanowi o transformacji biznesu. Będziemy kontynuować te działania, z których już jesteśmy znani na rynku, w sektorach dużego biznesu, ale także wychodzimy do rynku małych i średnich firm. Wierzymy, że z czasem będziemy stawać się coraz bardziej dostawcą idei czy rozwiązań cyfrowych dla tego segmentu firm, nie tylko dla dużych przedsiębiorstw. Każdy segment rynku potrzebuje dedykowanych rozwiązań i pracujemy nad tym, aby dostosować nasze rozwiązania, wykorzystać doświadczenia, które mamy z największego biznesu, także dla potrzeb rozwoju, przebudowy i transformacji firm MSP w cyfrowym świecie” – zaznaczyła wiceprezes Orange Polska.

Wskazała ponadto, że w obliczu transformacji cyfrowej również temat równoprawności kobiet i udziału ich w zarządach firm oraz na stanowiskach kierowniczych jest bardzo ważny. W Orange Polska jest to częścią strategii biznesowej, podkreśliła Leśniewska.

“W naszej dotychczasowej strategii .Grow do głównych kierunków strategicznych doszedł temat równości i reprezentacji kobiet na stanowiskach decyzyjnych. Założyliśmy, że na stanowiskach menedżerskich, dyrektorskich, zarządczych powinno być procentowo tyle kobiet, jaki jest udział kobiet w populacji firmy. Żeby to było możliwe parytet, czy założenie celu nie jest wystarczające. Do tego potrzeba kobiet odpowiednio przygotowanych, chętnych, zaangażowanych i posiadających kompetencje przywódcze i menedżerskie” – wskazała także. 

Dlatego Orange Polska stworzył m.in. program Liderki Razem, który od trzech lat wprowadza nowe kadry kobiet przygotowanych pod kątem przywództwa, rozumienia strategii i marketingu. 

“Kobiety z średnich poziomów menedżerskich przechodzą takie szkolenie i są gotowe do obejmowania stanowisk na wyższych poziomach. Obecnie jedna trzecia kobiet, które przeszły te programy, awansowała, więc z tego jesteśmy naprawdę bardzo dumni. Są one także brane pod uwagę przy tworzeniu list sukcesyjnych. Mamy zasady, że 50% sukcesorów na poszczególne role to kobiety.  Uważam, że kompetencje i parytety są równie ważne. Należy tworzyć ścieżki dojścia, aby zaproponować kobietom przygotowanie i rozwój w zakresie kompetencji przywódczych. Bez kompetencji parytety są bez sensu, będą wynaturzeniem. Bez parytetu kompetencje mogą się zmarnować, bo kobiety nie zostaną zauważone, więc uważam, że jedno i drugie jest równie ważne dla szybkiego postępu i dla stworzenia mądrej, zdrowej, racjonalnej ścieżki dochodzenia do głównego celu, czyli równoprawności w ciałach decyzyjnych i zarządczych” – podsumowała wiceprezes Orange Polska.

Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ISBtech)